یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
شهید

شهید حسین حاجی زادگان بیدگلی بعد از ۳۳ سال بی خبری و بعد از ۷ سال از دفن در هندیجان، با آزمایشات دی ان ای، شناسایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با حضورحجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، امام جمعه آران وبیدگل و برخی مسئولین در منزل پدر شهید مفقودالاثر حسین حاجی زادگان بیدگلی، خبر شناسایی این شهید عزیز را به پدر و مادرش دادند.

حسین فرزند حاج قدرت الله دومین شهید خانواده، بعد از شهادت برادرش مهدی در عملیات کربلای ۵، علیرغم سن پایین، اصرار به رفتن جبهه و پر کردن جای برادر را داشت.

مراجعات مکرر او به بسیج برای اعزام بی فایده بود و به خاطر سن کم اعزامش نمی کردند. حسین به خانواده اعتراض می کرد که برادرم جواد در سپاه است، ولی کاری برایم نمی کند، بالاخره پدر را راضی کرد با او به بسیج بیاید و آنها را راضی کند. با اصرار و درخواست پدر قول دو هفته دیگر را به او دادند .

روز اعزام برای آموزش کفش پاشنه بلند پوشید و پشت میز قرار گرفت تا بزرگتر جلوه کند.

بعد از آموزش به جبهه اعزام شد. ۸ روز از ورودش به لشکر ۸ نجف اشرف در پادگان انبیا شوشتر گذشته بود که گردان علی بن ابیطالب علیه السلام به فرماندهی سردار شهید علی آقا اربابی عازم منطقه فاو شد.

گردان مردانه جنگید و دفاع کرد، ولی همه شرایط به نفع عراقی ها بود و نیروها مجبور به عقب نشینی از فاو شدند. پیکر تعدادی از شهدای گردان از جمله شهید حسین حاجی زادگان در منطقه عملیاتی ماند .

سال ۹۳ پیکر تعدادی از شهدا و از جمله حسین، تفحص و با عنوان شهید گمنام در شهرهای مختلف به خاک سپرده شد .

پیکر شهید حسین و دو شهید دیگر در مزار شهدای گمنام شهر هندیجان استان خوزستان به خاک سپرده شدند .

بعد از ۳۳ سال بی خبری و بعد از ۷ سال از دفن در هندیجان به عنوان شهید گمنام، با آزمایشات دی ان ای، حسین شناسایی شد.

جواد برادر شهید که ساکن تهران است می گوید: ۳۳ سال است هر هفته که برای دیدن پدر و مادر می آیم، مادر می گوید خبری از حسین نیامده؟. انتظار به سر آمد گریه های شوق پدر و مادر و خواهران و برادر و پخش شیرینی توسط برادر شهید، صحنه هایی بود که همه ما را به گریه انداخت.

شهرستان آران وبیدگل  با تقدیم بیش از ۸۴۰ شهید، ۲۰۰۰جانباز، ۸۳ آزاده و تعداد زیادی رزمنده و ایثارگر توانسته رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در کشور کسب کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha