یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
جلالی

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان گفت: حوزه های علمیه نباید منحصر به فقه و اصول بمانند، همچنان که علامه طباطبایی(ره) گفته اند «افراد زیادی هستند که فقه واصول بیان می‌کنند و من به حدیث، قرآن و فلسفه می پردازم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی، پیش از ظهرامروز در نشست علمی که به مناسبت بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه حوزه علمیه این است که از مفاخر و دانشمندان خود تجلیل کند و با تبیین سیره و منش آنها باعث الگوسازی شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته و امسال به همت مجمع عالی حکمت اسلامی قم، اصفهان، مشهد و تهران و همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان ویژه برنامه هایی را دراین راستا اجرا کرده ایم که برگزاری نشست های علمی بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) براین مبنا است.

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان اظهار کرد: نخستین نشست علمی با حضور استاد اصغر طاهرزاده با موضوع «نگاهی هرمنوتیکی به شخصیت علامه طباطبایی در تفسیر المیزان به میزبانی مرکزمدیریت حوزه علمیه اصفهان وهمزمان به صورت آنلاین برگزار می شود.

وی ادامه داد: دومین نشست علمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین فیاضی با موضوع «تفسیر قرآن به قرآن از منظر علامه طباطبایی» فرداساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات مدرسه صدر بازار و همزمان به صورت آنلاین برگزار خواهدشد.

جلالی اضافه کرد: سومین نشست علمی با حضور حجت الاسلام آقاشریفیان با موضوع «حکمت هنرو زیبایی شناسی در آراء علامه طباطبایی» چهارشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۰ صبح فقط به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات ابعاد فلسفی و قرآنی علامه طباطبائی(ره) مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و جایگاه ویژه و منحصر به فرد این مفسر عالیقدر و فیلسوف بزرگ صدرائی، قدردانی و معرفی می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: حوزه های علمیه نباید منحصر به فقه و اصول بمانند، همچنان که علامه طباطبایی(ره) گفته اند «افراد زیادی هستند که فقه واصول بیان میکنند و من به حدیث، قرآن و فلسفه می پردازم.

وی تاکید کرد: بحمدالله شاهدیم که براین مبنای فکری علامه، در کشور شاگردانی از حلقه درس ایشان و از انفاس قدسی ایشان تربیت شدند که عالم اسلام و عالم تشیع از وجود آنها بهره می برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha