چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آيت الله معصومي

حوزه/تولیت مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس گفت: کینه را از دل خود بیرون کنیم و راه بیرون کردن کینه، حرص و حسد از دل نیز یاد مرگ است.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی معصومی، تولیت مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس، عصر جمعه در جلسه هفتگی درس اخلاق اظهارداشت: در آیه ۱۰ سوره واقعه به وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ اشاره شده است، این سبقت گرفتن ها فقط منحصر در این دنیا نیست، بلکه در آخرت نیز وجود دارد، چرا که راه سبقت برای افراد در عالم باقی باز است.

وی افزود: یکی از عواملی که جلوی سبقت گرفتن ما را در نیکی ها می گیرد وجود کینه در دل هایمان است، از این رو لازم است کینه ها را از دل خود بیرون کنیم و راه بیرون کردن کینه، حرص و حسد از دل نیز یاد مرگ است.

حجت الاسلام معصومی بیان کرد: خوب است انسان گاهی به قبرستان برود و در مرگ کسانی که آنجا دفن هستند اندیشه کند؛ ببیند کینه، حرص و حسد به درد این افراد خورده است یا نه و اگر آنها بهره ای از این کینه نداشتند آن را کنار بگذارد.

وی بیان کرد: مؤمن کینه در دل خود راه نمی دهد، چرا که ایمانش به خدا و از خداوند متعال است، بنابراین خداوند که کینه ای نیست، لذا مؤمن هم نباید کینه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه هرمزگان در ادامه تاکید کرد: ما که می خواهیم یاری کننده امام زمان(عج) باشیم، باید برای یاری حضرت به ۲ امر خوب عمل کنیم، اول اینکه خوش اخلاق باشیم و دوم هم تقوای الهی را پیشه کنیم، چرا که ما با تقویت اخلاق و تقوا به زینت امام زمان(عج) تبدیل می شویم و حضرت در حق ما دعا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراقبه و محاسبه نفس را جدی بگیریم، چرا که اگر به این مهم اهمیت قائل نشویم نمی توانیم مجاهدت اکبر را که برای سعادت واجب است بجا بیاوریم و در زندگی دنیا و آخرت با شکست روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha