چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
اکبرزاده

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: ما انسان ها در برابر خدا سه وظیفه مهم معرفت، اطاعت، عبودیت، داریم و این مسئله جز با شکرگزاری پروردگار محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده، در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه، که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: خلقت بشر در آیه " إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ " خلاصه می شود، به این معنی که همه هستی ما از خداست و به او نیز بازمی گردیم و ما انسان ها در برابر خدا سه وظیفه مهم "معرفت"، "اطاعت" و "عبودیت" داریم و این مسئله جز با شکرگزاری پروردگار محقق نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به معنای عبودیت خداوند، افزود: عبد خدا بودن باید ثبات، دوام و پایداری داشته باشد و پروردگار عالم به معنی عبودیت در آخر سوره تکویر اشاره کرده و می فرماید؛ «وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ یَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ»، یعنی تنها خواسته انسان باید آن چیزی باشد که خدا می خواهد و مسیر ما «من الحق الی الحق» است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که فضیلت قرآن بسیار بالاتر از دیگر کتب آسمانی است، تصریح کرد: همانطور که سوره مبارکه حمد که ام الکتاب می باشد، بیان گر تمام قرآن است، همه سوره حمد نیز در بسمِ اللهِ الرحمنِ الرحیم جمع شده است.

وی با اشاره به این که قابض از نام های نیک خداوند و نشانگر قدرت پروردگار عالم است، گفت: خداوند متعال مظهر رحمت است و همه کمالات را به امام زمان(عج) اعطاء کرده است و ائمه معصومین برای تربیت بشر آمده اند تا آن ها را به خداوند متصل کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha