یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: فارس اولین استان کشور است که سند تحول فرهنگی در آن تدوین شده و وظایف فرهنگی فارس تا سال ١۴٠۴ تدوین شده و مدیران ارشد فارس باید برای اجرایی کردن این سند برنامه ریزی قابل توجهی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: عالم مدیون این شخصیت بزرگ جهان اسلام است و بیان صریح و شفاف این بانوی بزرگ اسلام موجب شد مسیر حرکت جهان اسلام به سمتی باشد که جهان مغلوب تفکرات اسلام باشد.

وی ادامه داد: پرستاران با تأسی از سیره عملی حضرت زینب (س) به جامعه کمک‌های بی شماری را ارائه کردند که این خدمات در دوران کرونا بیش از هر زمان دیگری محسوس بود.

امام جمعه شیراز بیان کرد: پرستاران دچار مشکلات صنفی زیادی هستند و امید است با کمک مسئولان ذی ربط، مشکلات صنفی جامعه پرستاری و بهداشت و درمان برطرف شود.

وی در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز عنوان کرد: همه افراد جامعه به گونه‌ای با این شورا در ارتباط هستند و نقشه مهندسی انقلاب فرهنگی موضوعی است که موجب خواهد شد تمامی آحاد جامعه با این شورا در ارتباط باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تاکید بر اینکه شیراز باید برای جهان اسلام کار فرهنگی انجام دهد، افزود: موضوع شناخت و برطرف کردن مشکلات فرهنگی کار بسیار سختی است و همه مردم جامعه باید در کنار هم قرار گرفته و با هم افزایی نسبت به احصاء و برطرف کردن مشکلات فرهنگی همه آحاد جامعه اقدام کنند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: فارس اولین استان کشور است که سند تحول فرهنگی در آن تدوین شده و وظایف فرهنگی فارس تا سال ١۴٠۴ تدوین شده و مدیران ارشد فارس باید برای اجرایی کردن این سند برنامه ریزی قابل توجهی داشته باشند و آنچه رهبر معظم خواسته است در فارس اجرایی شده و جوانان به صحنه آمده‌اند.

وی در مورد فعالیت مدیران ارشد فارس نیز اظهار کرد: مدیران ارشد فارس در حال تلاش مستمر هستند تا مشکلات جامعه در تمامی حوزه‌ها برطرف شود و به زودی خبرهای خوبی در حوزه‌های انرژی به جامعه ارائه می‌شود.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران علاوه بر اینکه به مسئله معنویت توجه ویژه ای دارد در تلاش است تا مشکلات موجود در جوامع انسانی را برطرف نماید در مجموع می‌توان گفت انقلاب اسلامی ایران برای تمام ابعاد زندگی بشری برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، عرصه تحول در انسان است، عنوان کرد: شیراز شهدای بسیار زیادی تقدیم جامعه کرده و یکی از شهدای مشهور استان فارس که امام راحل نیز وی را استاد بزرگ خطاب کرده، شهید محراب شهید دستغیب است که در وصیت‌نامه شهید دستغیب به تقوا و انجام واجبات توصیه شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha