چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دیابت

حوزه/ یک کارشناس بهداشت، گفت: آمار مبتلایان به دیابت در یزد ۲۱ درصد بوده که ۶ درصد بیشتر از آمار کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، نشست «اصول تغذیه در پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار» در محل مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد برگزار شد.

در این جلسه، خانم عباسی اظهار داشت: عوامل اصلی بیماری دیابت را ژنتیک، عدم تحرک بدنی و مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین تشکیل می دهد.

وی به انواع دیابت اشاره کرد و گفت: دیابت نوع یک زمینه وراثتی دارد و با تزریق انسولین درمان می شود و دیابت نوع دو به علت چاقی و الگوهای نامناسب غذایی است و بیشتر ارگان های بدن را درگیر می کند و به کلیه، چشم ، قلب و پوست آسیب می رساند و دیابت دوران بارداری که با دارو یا انسولین مداوا می شود.

این کارشناس بهداشت، با بیان این که دیابت را با تغذیه مناسب، تحرک و کم خوری می توان کنترل کرد، گفت: افزایش قند خون باید درمان و کنترل شود و مصرف قرص برای بهبودی ضروری است و پس از بهبودی نباید قرص را به طور کامل قطع کرد.

خانم عباسی در پایان با بیان اینکه آمار مبتلایان به دیابت در یزد ۲۱ درصد بوده که ۶ درصد بیشتر از آمار کشوری است، گفت: مصرف سرانه سبزیجات در یزد کم بوده و برای درمان بیماری های قلبی و عروقی و دیابت حتما باید برنامه غذایی را تغییر داد؛ چراکه تا ۸۰ درصد برنامه غذایی، تاثیر در بهبودی دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha