یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تربیت عقلانی نسل جوان، لازمه تربیت دینی آنهاست

حوزه/ استاد دانشگاه فرهنگیان قم در اولین جلسه کارگاه "مبانی و اصول آموزش تعالیم دینی به نسل چهارم انقلاب" بر لزوم تقویت قوه عقلانی نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، خانم زینب طیبی در اولین جلسه کارگاه "مبانی و اصول آموزش تعالیم دینی به نسل چهارم انقلاب" که عصر دوشنبه به صورت مجازی و با حضور خواهران طلبه و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان قم و هرمزگان برگزار شد، بیان کرد: تمرکز و تلاش مضاعف خانواده ها بر تربیت دینی نسل آینده باعث افزایش سطح ارتقای مسائل دینی نسل چهارم و توانمند سازی نسل پنجم و در نتیجه موفقیت و پیروزی در راستای اهداف نظام مقدس اسلامی می شود.

استاد دانشگاه فرهنگیان قم افزود: تحول و پیشرفت مادی و معنوی جامعه در گرو تحقق مسیر بندگی و تربیت عبد حقیقی در راستای تربیت نسل چهارم انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه تصریح کرد: تربیت به معنای مجموعه فعالیت ها و به فعلیت رساندن استعداد های درخشانی است که در درون نسل چهارم نهفته است .

طیبی خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها و رشد و بالندگی تربیتی نسل چهارم در گرو تقویت قوه ی تعقل و برخورداری آنها از انگیزه و هدف در مسیر بندگی می باشد.

وی در ادامه به صفت دو بعدی بودن انسان اشاره کرده و افزود: زندگی انسان شامل دو بعد حیاتی دنیوی و اخروی است که وجود هر دو مسیر توأمان سعادت انسان را تضمین می کند.

طیبی تصریح کرد: تربیت عقلانی مخاطبان و نسل جوان انقلاب اسلامی برای تبیین مفاهیم اسلامی باید تقویت شود که این امر باعث رشد، تکامل، بالندگی و آینده نگر بودن نسل چهارم می شود.

استاد دانشگاه فرهنگیان قم در پایان بیان کرد: تربیت عقلانی مفهومی است که نیازمند سه اقدام جدی منطق تفکر، آموختن مهارت ها و تقویت تقوای فطری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha