چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ بزرگداشت هفته پژوهش و افتتاح کتابخانه تخصصی علوم انسانی در دانشگاه امام صادق( ع) با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور

حوزه/ حجت الاسلام حسینعلی سعدی با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات موثری در مدیریت حوزه علمیه انجام شده است، گفت: تحول علوم اجتماعی بحث مهمی است که در دانشگاه امام صادق (ع) به آن پرداخته شد. امروز که حوزه علمیه به حق در این حوزه ورود کرده، هندسه و نقشه تحول علوم اجتماعی باید طراحی شود، ظرفیت مجموعه‌ها شناسایی و در نهایت چالش‌ها هم مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیین افتتاحیه کتابخانه تخصصی علوم انسانی اسلامی با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه و مسؤولان دانشگاهی و حوزوی در دانشگاه امام صادق (ع) تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی، رئیس دانشگاه امام صادق (ع) تهران با اشاره به شرایط کرونایی و تعطیلی مراکز علمی و پژوهشی در مقاطع مختلف، بیان کرد: با توجه به شرایط پیچیده کرونایی از قلم‌ها و افکاری که در این فرصت معطل نماند و تهدید را به فرصت تبدیل کردند، تشکر می‌کنم؛ دانشگاه امام صادق(ع) در تولید علم، مقاله و تألیف کتاب خوش درخشید و شاهد برگزاری مراسم تقدیر نمادین از پژوهشگران برتر سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: دانشگاه به حل مسائل مهم نظام ورود پیدا کند؛ تأسیس یک پژوهشگاه قدرتمند راهبردی و ناظر بر حل مسائل نظام در راستای تحقق این مطالبه است. مسائل جدی در ساختار، نوع و نحوه این پژوهشگاه وجود داشت برای همین تأسیس آن زمان بر بود؛ مطالعات بسیاری صورت گرفت و آیین نامه تصویب شد تا این پژوهشگاه تأسیس شود و ناظر بر مسائل نظام فعالیت کند. امروز دانشگاه در فناوری‌های نرم ورود کرده و به حوزه حکمرانی فضای مجازی وارد شده و در ابرچالش های فضای مجازی ورود داشته است.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) تهران اظهار کرد: تحول علوم اجتماعی بحث مهمی است که در دانشگاه امام صادق (ع) به آن پرداخته شد. امروز که حوزه علمیه به حق در این حوزه ورود کرده هندسه و نقشه تحول علوم اجتماعی باید طراحی شود، ظرفیت مجموعه‌ها شناسایی و در نهایت چالش‌ها هم مشخص شود.

سعدی ادامه داد : اگر نگاه اجتهادی به مسائل وجود نداشته باشد، نگاه ژورنالیستی حاکم می‌شود و این امر علوم اجتماعی را با چالش مواجه می‌کند و این مهم تنها از سوی حوزه می‌تواند محقق شود. دانشگاه مسأله‌ای را که باید حل کند مدل حکمرانی است و می‌طلبد دانشگاه امام صادق (ع) و حوزه علمیه قم با هم افزایی به سوی قله تحول علوم اجتماعی حرکت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 0
    بله میشه دوره ژورنالیست حوزوی