یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
1

آیت الله فقیهی گفت: از مهمترین مشکلات مردم، بحث مسکن و سرپناه است و با اجاره‌های بالا کنترل معیشت از دستشان خارج شده است. دولت و مجلس باید برای این مشکل مهم و اساسی، تدبیر فوری نمایند و نگذارند مردم بیش از این در سختی و دشواری باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله محسن فقیهی در دیدار محمدمنان رئیسی منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند "وضعیت اقتصادی در سر سفره‌های مردم خوب نیست"؛ مردم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به مسأله مسکن، افزود: از مهمترین مشکلات مردم، بحث مسکن و سرپناه است و با اجاره‌های بالا کنترل معیشت از دستشان خارج شده است. دولت و مجلس باید برای این مشکل مهم و اساسی، تدبیر فوری نمایند و نگذارند مردم بیش از این در سختی و دشواری باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه مسأله خودرو را بسیار تأسف بار دانست و گفت: در این سال‌ها دولت و مجلس نتوانستند در مسأله خودرو اقدام مناسبی انجام دهند. خودروها هم از نظر تأمین امنیت جانی وضع خوبی ندارند که آمار بالای تلفات جانی سالیانه حاکی از آن است و هم از نظر مالی هزینه های گزافی برای این خودروهای بی کیفیت بر مردم تحمیل می‌شود. امیدوارم مجلس جدید بتواند در این زمینه اقدام فوری و عاجلی انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به مسأله حجاب و عفاف افزود: امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی و ... لازم و ضروری و امر دین مبین اسلام است و در مسأله حجاب و عفاف هم با شرائطش لازم است، اما باید تمام مسائل شرعی آن به صورت کامل رعایت شود تا دشمنان نتوانند بهانه‌ای پیدا کنند؛ اگر کسانی هم واقعاً پس از تذکر لسانی، عامدانه اصرار بر بی حجابی داشته باشند باید توسط محاکم قضایی احضار و جریمه شوند.

در ابتدای این دیدار دکتر محمدمنان رئیسی گزارشی از برنامه‌های خود در سطح ملی و استانی در حوزه مسکن، تورّم، خودرو و برخی مسائل مهم دیگر ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha