جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سلیمانی - 1

حوزه/ در مراسم تشییع با شکوه پیکر شهید آیت ‌الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری بار دیگر پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در مراسم تشییع با شکوه پیکر شهید آیت ‌الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری بار دیگر، پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت به نمایش درآمد.

بر اساس این گزارش: مراسم تشییع شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و کاشان، پیش از ظهر امروز با حضور چشم گیر و پر شکوه مردم ولایتمدار قم، علما و روحانیون، مسئولین استانی از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت؛ گزارشی از مراسم باشکوه شهید آیت الله سلیمانی+ فیلم و تصاویر

این گزارش می افزاید: تشییع کنندگان با فریادهای الله اکبر، لبیک یا حسین(ع)، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز، این عالم ربانی را تا صحن امام رضا(ع) حرم کریمه اهل بیت (ع) بدرقه کردند. پیکر شهید آیت‌الله سلیمانی پس از طواف دور مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت، نماز توسط آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع تقلید بر پیکر این شهید اقامه گردید و سپس برای همیشه در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت؛ گزارشی از مراسم باشکوه شهید آیت الله سلیمانی+ فیلم و تصاویر

وداع باشکوه در مصلای المهدی بابلسر

غریبانه به شهادت رسیده بود و دل ها را سوزانده بود؛ سوخته دلان همه خود را رسانده بودند؛ مازندرانی ها که سنگ تمام گذاشتند؛ وداع باشکوهی در مصلای المهدی بابلسر برگزار شد؛ اما تشییع پیکری باشکوه تر.

بابلسر را تاکنون اینگونه مملو از جمعیت عشاق ندیده بودم؛ واقعا می توان گفت «همه آمده بودند» تا بزرگ شهر را تکریم و همراهی کنند و در وداع او به سر و سینه خود بزنند.

قائمشهر و شیرگاه هم میزبان پیکر مطهر شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی بود؛ آنجا هم سنگ تمام گذاشته بودند و پیکر شهید را بنابر وصیت ایشان، راهی قم کردند.

صبح امروز مسجد امام حسن عسکری (ع) قم میزبان شهید آیت الله سلیمانی بود؛ مازندرانی ها آمده بودند؛ کاشانی ها آمده بودند؛ سیستانی ها هم همینطور؛ مسئولان ارشد این استان ها هم حضور پررنگی داشتند؛ همه آمده بودند تا منادی وحدت را تا خانه ابدی خود در جوار بارگاه کریمه اهل بیت (ع) مشایعت کنند.

تشییع باشکوهی در قم برگزار شد، آخرین زیارت شهید در کنار قبر مطهر بی بی فاطمه معصومه (س) انجام شد و در یکی از حجره های صحن امام هادی (علیه السلام) به خاک سپرده شد.

شهید عباسعلی سلیمانی روز ششم اردیبهشت‌ماه جاری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

مراسم بزرگداشت این شهید امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم ولایتمدار به خصوص قم، کاشان، سیستان وبلوچستان و مازندران برگزار می گردد.

همچنین به مناسبت شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ نیز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ از طرف نماینده مقام معظم رهبری در منطقه کاشان با حضور خانواده آیت الله سلیمانی و مردم منطقه کاشان در مصلای حضرت بقیة الله الاعظم(عج) این شهر برگزار خواهد شد.

همزمان با خبر شهادت این عالم ربانی، پیام های تسلیتی از سوی رهبر معظم انقلاب، مسئولان کشوری و لشگری، علما، بزرگان، نهادهای انقلابی و همچنین پیام هایی از سوی انجمن های علمی، آموزشی، فرهنگی و مردمی صادر شد.

فیلم | تشییع و اقامه نماز بر پیکر شهید آیت‌الله سلیمانی در قم

تصاویر / مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در قم

تصاویر / اقامه نماز بر پیکر شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی توسط آیت‌الله العظمی جوادی آملی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha