جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین مستاجران

حوزه/ مسئول فرهنگی حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دوره های "طرح مطالعاتی شهید مطهری"، آشنایی با جنگ نرم" و "طب اسلامی" در مدارس استان خبر داد.

حجت الاسلام امیر حسین مستاجران در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»در اصفهان پیرامون تشریح آخرین اقدامات فرهنگی صورت گرفته در سطح مدارس علمیه اصفهان، اظهار کرد:در نخستین اقدام با  توجه به اینکه در سال تحصیلی95-94دوره یکساله طرح اندیشه شهید مطهری با موفقیت و دستاوردهای قابل قبولی، درسطح مدارس علمیه شهر اصفهان برگزار شد،  درصدد برآمدیم این طرح را با چند عنوان از کتب شهید در اوقات فراغت طلاب برگزار کنیم.
وی در توضیح این طرح فرهنگی اذعان داشت: تبلیغات این طرح به وسیله کاتالوگ، بنر، تلگرام و سایت حوزه برای طلاب تشریح شد، سپس سه عنوان از کتب شهید مطهری شامل تعلیم و تربیت در اسلام ، آینده انقلاب اسلامی ایران و دوره کامل جهان بینی اسلامی با حضور 27نفر از طلاب داوطلب و با استاد حجت الاسلام والمسلمین محزونیه و حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این دوره مطالعه و مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسئول  فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه  اصفهان در ادامه افزود: در نهایت این دوره در مرکز آموزش های تخصصی شهید ردانی پورحوزه علمیه اصفهان برگزار شد و در حین این دوره مباحثاتی بین شرکت کنندگان و با حضور مسئولین طرح انجام شد.

وی  در مورد برنامه های آتی ذیل این طرح گفت: دوره مطالعاتی شهید مطهری در سال تحصیلی96-95در قالب مدارس علمیه سراسر استان برگزار خواهد شد و در همین راستا اولین جلسه هم اندیشی اساتید طرح اندیشه مطهر همزمان با آغاز سال تحصیلی  در دفتر معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه  علمیه استان اصفهان برگزار شد و آخرین وضعیت برگزاری دومین دوره طرح مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام مستأجران در مورد پیشنهادات اساتید طرح در این جلسه ابراز داشت: اساتید توصیه هایی برای بالا بردن کیفیت طرح ارائه دادند، مدیریت متمرکز طرح، بهره مندی از ظرفیت دوستان در مراکز فرهنگی مدارس سطح شهر و و کانون های فرهنگی، همکاری بیشتر مدارس، جایگزینی کتب شهید مطهری به جای برخی کتب دیگر حوزه ، مزایایی برای شرکت کنندگان دیده شود، اخذ مجوزمجلات علمی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه و در پایان جلسه کتاب منتخبی از گفتارهای شیرین استاد شهید مطهری بعنوان متن درسی ترم اول تایید شد، از جمله این پیشنهادات و توصیه ها بود.

حجت الاسلام مستاجران  در رابطه با  دیگر دوره های فرهنگی در حال برگزاری،  گفت: دوره آشنایی با جنگ نرم با حضور فعال 15 نفر از طلاب با هدایت اساتید مجرب و متخصصی چون آقایان طاهری، فلاح و بیات از جمله طرح های فرهنگی در راستای بصیرت افزایی طلاب است  که در حال برگزاری است.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: دوره طب اسلامی از دیگر برنامه های پیش بینی شده بود که با استقبال گسترده طلاب و همچنین خانواده های آنها  برقرار شد، همچنین دو دوره کلیپ سازی با نرم افزار پری مایر و کارگاه امداد و نجات نیز در حال برگزاری است.

وی افزود: این دو دوره به ترتیب با10 و30نفراز  طلاب در حال برگزاری است، در کنار دوره های فوق، کارگاه آموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری و دوره آشنایی با رایانه نیز با قوت در تابستان برگزار شد.

حجت الاسلام مستاجران در مورد کارگاه آموزشی اصول و فنون خبرنویسی مقدماتی، گفت: در این کارگاه، جمعی از طلاب حوزه علمیه اصفهان به مدت 12 ساعت با مباحثی همچون چگونگی فعالیت سازمان های خبری، تعاریف خبر، ارزش ها و عناصر خبری، لید نویسی و سبک های پایه خبرنویسی آشنا شدند، این کارگاه آموزشی زیر نظر استاد مهرداد خورسندی صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه اسپادانا و از مدرسان روزنامه نگاری مراکز آموزش عالی علمی کاربردی، برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha