دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
محیط زیست

حوزه/ غرفه شبنم در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یک پیام برای کودکان دارد: ما زمین را دوست داریم، زیرا زمین امانت خداست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، خانم دکتر قدمی جویباری؛ سردبیر ماهنامه شبنم ماهنامه شبنم در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در یک اقدام نوآورانه غرفه‌ی نمایشگاهی خود را از مصالح بازیافتی طراحی و اجرا کرده است.

غرفه شبنم در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یک پیام برای کودکان دارد: ما زمین را دوست داریم، زیرا زمین امانت خداست.

از آنجا که یکی از اهداف ماهنامه شبنم، آموزش مفاهیم اخلاقی و ارزشی به کودک است، هیئت تحریریه این ماهنامه در سال جدید، آموزش و ترویج محافظت از زمین و محیط زیست را محل توجه خود قرار داده است. ما در سال جدید در هر شماره، یک قصه‌ی جذاب با این موضوع خواهیم داشت و تصمیم گرفتیم سال نو را با پیامی مرتبط با این موضوع به‌صورت عملی در نمایشگاه بین‌المللی آغاز کنیم تا کودکان به‌لحاظ بصری مشاهده کنند که از زباله‌ها می‌توان پیش از بازیافت، بهره برد و کاربردی برایش یافت.

درواقع این موضوع زیرمجموعه‌ی مفهوم اخلاقی مسئولیت‌پذیری تلقی می‌شود. آنچه در طراحی دکور ماهنامه شبنم قابل مشاهده است، مخصوصا درواقع نوعی "فرگشت" محسوب می‌شود؛ به این معنا که ما زباله‌ها را پیش از بازیافت، با بهره‌گیری از ابزار هنر و عملکرد، به یک فضای کودکانه معماری کردیم. قابل توجه است، این فضای جذاب توسط یک تیم معمار طراحی و اجرا شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha