شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر| بازدید نماینده آیت الله سیستانی از مدرسه علمیه مصلی مرکزی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس از تحصیل هزار و ۵۰۰ طلبه در حال تحصیل در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی از مدرسه علمیه مرکزی شیراز، اظهار کرد: این مدرسه و مسجد حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد البته در زلزله های مختلف تحدید بنا شده اما قسمتی مربوط به ۷۰۰ سال پیش است.

وی در ادامه با تصریح اینکه مرحوم آیت الله حائری شیرازی ساختمانی برای خوابگاه طلاب را به مدرسه مرکزی اضافه کرده است، افزود: مجموعه مدارسی که امام جمعه سابق در شیراز تاسیس کردند پنج مدرسه و مرکز آموزی عالی حوزوی است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: شهر شیراز دارای هزار و ۵۰۰ طلبه است، در مجموعه ای که آیت الله ایمانی داشت و اکنون بنده بر عهده دارم ۳۰۰ طلبه مشغول تحصیل است، حدود ۶ رشته تخصصی در این مجموعه ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو درس خارج اصول حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی و درس خارج فقه نیز برای طلاب گفته می شود مجموعا حدود ۱۷۰ طلبه علاوه بر ۳۰۰ طلبه مشغول هستند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: در شیراز از لحاظ آموزشی مدرسه امام کاظم ۱۵ هزار متر زیر بنا دارد و همچنین مدرسه خاتم الانبیا و مولی الموحدین نیز ظرفیت آموزشی را دارند، اما امکان اعاشه طلاب که بتوانند مشغول تحصیل بشوند نیست امیدواریم عنایت بر روی این موضوع باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha