پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی گفت: عملیات وعده صادق ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران را نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به عملیات وعده صادق، اظهار داشت: این عملیات اخیر از چند جهت برای دشمنان بهت‌آور بود و ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران را نشان داد.

وی افزود: غرب با وجود آگاهی از حملات و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در رهگیری پرتابه‌های ایران، ناکام ماند درحالی‌که تهران بخش محدودی از قدرت آتش خود را آن هم در سطح فناوری‌های پایین به کار گرفت.

امام جمعه کاکی، عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران را از دیگر ابعاد برجسته این عملیات دانست و گفت: از سوی دیگر قدرت آتش لحظه‌ای ایران با قدرت آتش سالانه و زرادخانه ابرقدرت‌ها قابل قیاس بود، تمام این تحولات در فضایی رخ دادند که ایران از موشک‌های هایپرسونیک خود یا موشک ویژه‌ای مانند خرمشهر-۴ بهره نبرد.

وی بیان کرد: تهران در حوزه پهپادی نیز براساس آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند تنها به پهپاد شاهد-۱۳۶ اکتفا کرد که غربی‌ها مدعی‌اند چند سالی است با آن روبه‌رو بوده و راه رهگیری آن را فراگرفته‌اند، رژیم صهیونیستی و غرب نه موفق شدند در برابر شاهد-۱۳۶ مقاومت کنند و نه تاب و توان امواج پهپادهای ناشناخته و پیشرفته‌تر را دارند.

وی اظهار کرد: جغرافیای عمل ایران، اما به‌شدت بیشتر است و شامل استان‌های نیمه غربی کشور، عراق، سوریه، اردن و فلسطین اشغالی می‌شود، استان‌ها و نیمه غربی ایران ۶۰۰ هزار، عراق ۴۳۸ هزار، سوریه ۱۸۵هزار، اردن ۸۹ هزار و فلسطین‌اشغالی ۲۷ هزار کیلومتر مربع وسعت دارند، مجموع مساحت این مناطق معادل یک‌میلیون و ۳۳۹ هزار کیلومترمربع است.

حجت الاسلام حسین پور ابراز کرد: یک‌میلیون و ۳۳۹هزار کیلومترمربع جغرافیایی عملیات ایران در قیاس با ۴۸هزار و ۵۷۳ کیلومترمربع جغرافیای عملیات رژیم‌ صهیونیستی، ۲۷ برابر بزرگ‌تر است.

امام جمعه کاکی، به عظمت عملیات در استفاده ۵۰ برابری از ابزار اشاره کرد و گفت: به‌لحاظ عملیاتی نیز رژیم از چند جنگنده اف-۳۵ خود دست‌کم ۶ موشک پرتاب کرد، اما در مقابل بنا بر آمار خود صهیونیست‌ها ایران ۱۷۰پهپاد انتحاری، ۳۰موشک کروز و ۱۲۰موشک بالستیک به‌سمت فلسطین‌ اشغالی شلیک کرد، در برابر استفاده صهیونیست‌ها از شش سلاح پرتابی، ایران ۳۰۰ سلاح را استفاده کرد که نشان‌دهنده برتری ۵۰ برابری ایران است.

وی از خسارت مالی ۱۳۵۰ برابری به دشمن خبرداد و تصریح کرد: غرب برای جلوگیری از ایران دست‌کم سه حوزه پدافندی در اختیار داشت، نخستین حوزه که حوزه‌ای «پیشینی» به‌حساب می‌آید به استفاده از توانمندی نظامی، سیاسی و اقتصادی‌اش برای ایجاد بازدارندگی مربوط می‌شود، غرب با تهدید ایران با این توانمندی‌ها به‌دنبال منصرف کردن تهران از حمله بود که موفق نشد.

حجت‌الاسلام حسین پور گفت: پاسخ ایران علی‌رغم محدود بودن، پایان باز نداشت که ادامه زد و خوردها را بدون آینده معلوم تصویر کند، تهران بر فراز کل سرزمین‌های اشغالی، با اطلاع و به میدان کشاندن حداکثر توان دشمن پرواز کرده و به دشمن تفهیم کرد کاری از دستش در سراسر یک زد و خورد گسترده‌تر احتمالی برنمی‌آید و اساسا شانسی برای آزمایش، وجود ندارد، زیرا همه مناطق دشمن در دسترسش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha