پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، گفت: دشمن در میدان نظامی شکست خورد اما در عرصه رسانه تلاش می‌کند خودش را پیروز نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا تلاش برای ارتقای معنویت است که داشتن بصیرت و توانایی تحلیل‌های درست در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی از راه‌های ارتقای معنویت است.

وی با بیان اینکه لیست بلند بالایی از جنایات و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی از اوایل انقلاب تا به امروز علیه کشور وجود دارد، گفت: باید کشتار مردم مظلوم غزه را هم به این لیست اضافه کرد، جنایتی که آبروی بشریت را برده است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه امروز بشر چگونه می‌تواند مدعی انسانیت و حقوق بشر باشد، ابراز کرد: جمهوری اسلامی به اندازه کافی در مقابل دشمن خویشتن داری کرد.

وی با تأکید بر اینکه دفاع جمهوری اسلامی، از نظر قوانین بین المللی دفاع مشروط بود نه تجاوز، یادآور شد: این اقدام شجاع نیروهای مسلح ما، برای عالم اسلام آبرو شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این حمله، اصول انسانی و نظامی خودش را حفظ کرد و تنها به مراکز نظامی حمله کرد، اظهار کرد: این موفقیت ثمره تلاش جوانان این کشور است.

وی افزود: سال‌های قبل طرف غربی به‌دنبال برجام موشکی بود، اما این سوال را باید پرسید که اگر برجام موشکی اجرا می‌شد، آیا کشور امروز این قدرت را داشت؟

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه توانایی امروز را مرهون تدابیر رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های درست نظام در عرصه نظامی هستیم، اظهار کرد: دشمن در میدان نظامی شکست خورد اما در عرصه رسانه تلاش می‌کند خودش را پیروز نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه در فضای گفتمانی اهالی رسانه به تبیین واقعیت‌ها بپردازند، یادآور شد: دشمن در عرصه حجاب فراتر از مسائل سیاسی، به دنبال سست شدن بنیان خانواده است.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه کسانی که شاید مخالف حجاب باشند هم در فضای رها شده در عرصه حجاب، آسیب خواهند دید، ابراز کرد: در غربی که برهنگی تبدیل به فرهنگ شده، این خانواده‌ها هستند که آسیب دیده‌اند.

وی تأکید کرد: همه نخبگان جامعه بدانند این موضوع یک مسئله ملی است و نسبت به آن باید دغدغه‌ داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه تلاش نیروی انتظامی در طرح نور قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: در این طرح صرفا تذکر مفید و صحبت با لطافت و در فضایی خوب، کافی است و نیازی به برخوردهای سخت نیست.

وی با تأکید بر اینکه منطق اسلام، منطق عقل بشری است یادآور شد: در این این زمنیه نیازمند کار علمی هستیم تا اقناع عمومی شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه اگر کسی نظر مخالف دارد باید در فضایی مناسب به گفت‌وگو بپردازد تا به نقاط مشترک بیشتری دست پیدا کنیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که از دور یکدیکر را قضاوت می‌کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha