یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
گیلان

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: بی شک استفاده و بهره گیری از هنر متعالی لازمه حل معضلات فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، امیرحسین طاهری در نشستی صمیمانه با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن با بیان این نکته که تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه قابل مشاهده و رصد است، اظهار داشت: ما در عرصه فرهنگ و هنر برای ایجاد تحول نیازمند نگاه مطالبه گرایانه هستیم که در این راستا از هنرمندان و اهالی رسانه انتظار می رود که چنین نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با اشاره به این که به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان همچنین با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان، گفت: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، بیان داشت: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

طاهری همچنین ضمن تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» گفت: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha