دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نمازجمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد حجاب را به چالش بکشد، لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تبریک هفته گرامیداشت معلم، با تأکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده، بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

وی عنوان کرد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله‌ای همچون علم و دانش توجه نشده است، لذا معلمان تلاش کنند روش و منش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت با اهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha