سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

سلسله نشست‌های خداشناسی از دیدگاه فلسفه شرق و غرب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام سیدمحمدرضا علوی‌سرشکی از اساتید حوزه علمیه قم در این نشست گفت: ما نه تنها فایده شناخت خدا را باید اثبات کنیم بلکه باید نیاز حیاتی و ضروری انسان را به این بحث روشن کنیم.
وی اوج خودکشی در کشورهای غربی را عدم اعتقاد به خدا بیان کرد و افزود:‌ جرم شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که در کشورهای اروپایی خودکشی و جنایت صد برابر بیشتر از کشورهایی است که مذهب در آن حاکم است می‌باشد.
این استاد حوزه با اشاره به پیشینه اندیشه فلسفی حاکم بر غرب خاطرنشان کرد: در مکتب ارسطو خدا نمی‌تواند قانونی از قوانین طبیعت را بشکند و یا آتش را برای ابراهیم بی‌اثر کند.
وی افزود: کسانی که حقوق ذاتی را نفهمیده‌اند می‌گویند اگر حقوق، ذاتی بود باید حقوقی داشته باشیم که همه دنیا قبول کند در حالی‌که چنین حقوقی نداریم.
 حجت الاسلام علوی‌سرشکی گفت: بدبینی فرد به خدا باعث می‌شود که در تمام امور با ناامیدی و یاس زندگی کند.
وی یادآور شد: امام خمینی (ره) با پشتوانه ایمان و اعتقاد به خدا در برابر دو ابرقدرت شرق و غرب که اعتقاد به خدا نداشتند پیروز شد.
این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دنیای غرب دم از شعار دوستی نژادها می‌زند ولی موفق نمی‌شود، ولی پیامبر اسلام زمانیکه آمد، با ایمان به خدا میان دو طایفه اوس و خزرج صلح ایجاد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha