سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز شجره خبیثه ملعونه «آل سعود» امتداد راهبردی سیاست‌های استکبار و حزب شیطان در منطقه ماست.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در مراسم شهادت امام باقر(ع)  که در «خمیه الانتظار» برگزار شد، با بیان اینکه شجره خبیثه ملعونه آل سعود امتداد شجره ملعونه امویان سال 61 هجری است که واقعه عاشورا را رقم زد، خاطرنشان کرد: آل سعود امروز امتداد راهبردی نظام سلطه در منطقه ماست. صحبت از یک حکومت بی‌کفایت و نالایق نیست، صحبت از یک جریان ملعون، خبیث و شیطانی است که بی‌شرمانه در برابر مسلمانان ایستاده و در یمن، سوریه، عراق و بحرین جنایت می‌کند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تقابل شجره طیبه و خبیثه را جدال حق و باطل در همیشه تاریخ خواند و ادامه داد: انقلاب اسلامی امتداد راهبردی جریان غدیر و عاشوراست، امتداد مکتبی است که استاد و معلم بزرگش رسول اکرم محمد بن عبدالله(ص) و معلم ثانی آن امیرالمومنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) و حضرات معصومینی هستند که همچون خورشید‌هایی فروزان راه بندگی و آزادگی را به بشریت نشان می‌دهند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شجره خبیثه را حزب شیطان و شجره طیبه را حزب الله نامید و تصریح کرد: شجره خبیثه در تقابل با حزب الله بوده و به دنبال حاکمیت شیاطین بر انسان‌هاست.
وی بیداری اسلامی را به «بیداری فطرت‌ها» تعبیر و اظهار کرد: امروز به برکت قیام عاشورا و خون مطهر شهدا، فطرت خداجوی مسلمانان در کشورهای اسلامی بیدار شده است؛ بیداری ارزشمندی که باعث شده ملت‌های مسلمانان هویت اسلامی خود را بازجویند و زندگی اسلامی را طلب کنند.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود زیارتنامه‌های اسلامی را به نوعی اعلام مواضع اعتقادي، اخلاقي و سياسي برشمرد و عنوان کرد: در پاسخ به آنانی که می‌گویند به زیارتنامه‌ها سبقه سیاسی ندهید، باید گفت چگونه می‌توان زیارتنامه‌ها را سیاسی ندانست، وقتی در زیارت عاشورا می‌خوانیم «انّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِیُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْ » و یا در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم «محقق لما حققتم، مبطل لما ابطلتم»؛ معنی این جملات یعنی چه؟ یعنی سیاست اسلامی، یعنی مسلمان هرکجا حق بود، طرفدار آن و هرجا باطل بود علیه آن است.
عضو شورای مرکزی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه خط امامت و ولایت در ذاتش دلدادگی به خدا و برائت از دشمنان خدا وجود دارد، اظهار کرد: هیچگاه شجره طیبه نمی‌تواند با شجره خبیثه ملعونه سازشی داشته باشد و این حقیقت در زندگی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) نیز متجلی است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی حضرات معصومین(علیهم السلام) را نور واحده خواند و اضافه کرد: گفتمان، سیره و راه ائمه معصومین(علیهم السلام) واحد است و همان گونه که در کتاب ارزشمند مقام معظم رهبری ذکر شده است، می‌توان امامان معصوم را یک انسان 250 ساله دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بر اساس کتاب «انسان 250 ساله» از سال 10 هجری تا آغاز غیبت کبری، گفتمان امامت و ولایت، گفتمانی یکسان بوده است و در آن هیچ اختلافی وجود ندارد. چنانکه گویی 14 نور پاک و 12 امام بزرگوار، یک انسان 250 ساله واحده بوده‌اند.
وی در ادامه به شهادت مظلومانه امام محمد باقر(علیه السلام) اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین حدیث و روایت در اسلام مربوط به امام محمد باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) است، گفت: جهاد علمی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی که در راستای بصیرت‌افزایی در حوزه فرهنگ و استکبارستیزی در حوزه سیاست است،‌ از آموزه‌های سیره عملی امام باقر(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این مطلب که امام محمد باقر(علیه السلام) در گسترش معارف و دانش در عصر خود از یک شخصیت منحصر به‌فرد برخوردار بودند، گفت: علم و معارف این امام همام مانند دیگر ائمه اطهار(ع) از آستان الهی ریشه می‌گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha