یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کارگاه طلاب

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علميه خراسان از توانمندسازي طلاب سطوح عالي اين حوزه به منظور توليد و ارائه تقريرات قابل ‌استفاده در قالب كارگاه تقريرنويسي خبر داد.

حجت الاسلام جلائیان، در گفت‌وگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد، با بيان اين كه در اين دوره كه به منظور توانمندسازي طلاب سطوح عالي در زمينه توليد و ارائه تقريرات قابل ‌استفاده و چگونگي بهره‌مندي از دفاتر و تقريرات، پس از تدوين مطلوب آنها، برپا گرديد، حاضرين با شيوه‌هاي گوناگون درس خارج و منابع مورد نياز آشنا شدند.

وی، هدف از برگزاري اين کارگاه آموزشي را توانمندسازي طلاب سطوح عالي در جهت توليد و ارائة تقريرات قابل‌استفاده و مفيد، فراگيري اصول و معیارهاي تقريرنويسي با هدف تدوين تقرير، آشنايي با شيوه‌هاي گوناگون تقريرنويسيِ درس خارج، آگاهي طلاب از منابع قابل‌مراجعه در‌ درس خارج و آشنايی با مباني و پیش‌نیازهای فقه‌پژوهی اعلام كرد.

معاون پژوهش حوزه علميه خراسان، اصول و ويژگي‌هاي محتوايي يک تقرير خوب، طرح کلي حل يک مسأله اصولي، آشنايي با منابع متداول علم اصول، فقه و دانش‌هاي مرتبط را نيز از موضوعات ديگر مورد آموزش در اين كارگاه برشمرد.

وي خاطرنشان كرد: در اين کارگاه بالغ بر 200 نفر از طلاب جوان که سال آینده در درس خارج حضور خواهند داشت، شركت كردند.

حجت الاسلام جلائیان، با اشاره به الزامي بودن اين كارگاه براي طلاب سال اول خارج، خاطرنشان كرد: مقطع درس خارج در واقع آخرين مرحلة تحصيلي و يك گام قبل از ورود به مباحث اجتهاد مي‌باشد كه در اين مرحله، يكي از بايسته‌هاي اساسي هر دانش‌پژوه حضور در درس خارج و مكتوب‌نمودن بيانات استاد است و اگر به نحو شايسته مديريت شود، مي‌تواند منشأ آثار مفيد از جمله دست‌ به‌ قلم‌ شدن حرفه‌اي آنان شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha