جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعید کاظمی - حوزه همدان

حوزه/ حجت الاسلام کاظمی گفت: خی افراد می گویند طلبه و روحانی کارش قدسی و آسمانی است و نباید وارد مسایل دنیوی و زمینی شود و مسایل دنیوی را به اهل دنیا واگذار کند. این دیدگاه کاملاً مخالف نظر امام(ره) و فلسفه وجودی روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سعید کاظمی، امروز در کارگاه روحانیت و سیاست ویژه متقاضیان تلبس حوزه علمیه همدان گفت: طلبه با ورود به حوزه باید از کارهایی که مخالف زی طلبگی است اجتناب کند چون عملکرد او آسیب به جامعه روحانیت و حوزه میزند.

وی در ادامه افزود: طلاب و روحانیون باید در مسایل سیاسی دقت فراوانی داشته باشند تا دچار اشتباه نشوند، چرا که اگر روحانی اشتباه کند سبب زیر سؤال رفتن حوزه و تغییر نگاه مردم به روحانیت می شود.

استاد حوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد: در زمان رژیم پهلوی بین مراجع و بزرگان دو دیدگاه وجود داشت، عده ای قائل به جدای دین از سیاست بودند، ولی امام خمینی(ره) به سیاست در کنار دیانت اعتقاد  داشت و همین مسئله سبب پیشرفت انقلاب و جهانی شدن آن شد.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به تلاش مخالفان روحانیت برای حذف آنان از صحنه سیاست، ادامه داد: برخی افراد می گویند طلبه و روحانی کارش قدسی و آسمانی است و نباید وارد مسایل دنیوی و زمینی شود و مسایل دنیوی را به اهل دنیا واگذار کند. این دیدگاه کاملاً مخالف نظر امام(ره) و فلسفه وجودی روحانیت است.

وی با بیان این که باید مفهوم دقیق روحانیت، حوزه و سیاست را معنا کرد، ابراز داشت: دین بر تمامی مسائل جامعه سیطره دارد و نباید آن را به عبادات و مسائل فردی خلاصه کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha