جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ اگر کسی در امر همسر داری مشکل دارد به این معنی نیست که او آدم بدی است، بلکه بدانیم که او همسر داری را بلد نیست. لذا ما طلبه ها، هم باید خود در یادگیری مهارت های همسر داری بکوشیم و هم آن را در عمل و بیان به دیگران بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، امروز پنجشنیه 20 مهر 1396 همایش خانوادگی طلاب معیل، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، استاد اخلاق اعزامی از قم، در مسجد مدرسه سطح عالی آیت الله بروجردی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری فلسفه ازدواج را والاتر و بالاتر از تأمین غرائز دانست و اظهار داشت: ازدواج به منظور رشد و کمال انسانی است. لذا باید مسیر تکامل و قرب الهی برای انسان باشد.

وی با بیان اینکه فرزند و همسر امانت الهی است و گفت: معنی دیگر ازدواج را انتقال امانت می باشد. یعنی وقتی که پدری با ازدواج دخترش با مردی موافقت می کند به این معنی است که این امانت الهی را به او می سپارد و از آن پس شوهر باید امانت داری کند.

این استاد اخلاق اضافه کرد: اگر کسی در امر همسر داری مشکل دارد به این معنی نیست که او آدم بدی است، بلکه بدانیم که او همسر داری را بلد نیست. لذا ما طلبه ها، هم باید خود در یادگیری مهارت های همسر داری بکوشیم و هم آن را در عمل و بیان به دیگران بیاموزیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، یکی از عوامل ضعف همسر داری را جهل نسبت به خصوصیات غریزی، روانی و جسمی همسر عنوان کرد و بیان داشت: باید بدانیم که زن و مرد با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند و این تفاوت ها را بشناسیم. برای مثال یکی از مصادیق آن ابراز محبت است. باید توجه کنیم که کلام عاطفی و محبت آمیز امر به ظاهر کوچکی است که محبت را میان زوجین بسیار افزایش می دهد. و نبود آن موجب بروز مشکلاتی می شود.

این استاد اخلاق، با اشاره به این حدیث امام علی علیه السلام که می فرمایند: «زیبا سخن بگویید تا پاسخ زیبا بشنوید»، گفت: باید در صدا زدن، درخواست از یکدیگر، چگونگی صحبت زوجین با یکدیگر در مقابل دیگران و... توجه داشته باشیم که توأم با احترام و محبت با همسرمان صحبت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، سیره و سبک زندگی امام خمینی (ره) را الگوی مناسبی برای یادگیری همسرداری صحیح عنوان کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) هیچ گاه به همسرش دستور نداد.

وی در پایان به برشمردن نشانه های زنان بهشتی در روایات پرداخت و گفت: فرمانبرداری زن از شوهر، شکیبایی زن بر تنگدستی همسر، و اکرام پدر و مادر خود و همسر از جمله این نشانه هاست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ... IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    0 0
    غریزه صحیح است
  • ... IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    0 0
    غریزه صحیح است
  • ... IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    0 0
    غریزه صحیح است