جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آل‌هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر لزوم جلوگیری از واردات در راستای رونق تولید، گفت: مشکل اشتغال و کاهش ارزش پول ملی با رونق تولید در کشور حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های اولین نماز جمعه تبریز  در سال ۹۸ با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: معظم‌له در اولین روز سال جدید به توصیف اهداف شعار سال جدید پرداختند و آرزو داریم در سال نو به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

وی افزود: باید نگاهمان به اقتصاد، جهادی باشد، به صورتی‌ که باید نقدینگی در اختیار مردم به سرمایه تبدیل شود و افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید این نقدینگی را درمسیر تولید و اشتغال استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه مشکل اشتغال و کاهش ارزش پول ملی با رونق تولید در کشور حل خواهد شد، بیان داشت: شعار سال گذشته نیز حمایت از کالای ایرانی اعلام شده بود و این شعار با پایان سال، تمام نشده است. باید از فعالان اقتصادی سالم بخواهیم تا تولید و سرمایه‌گذاری کنند و نباید به سوءاستفاده‌گران اجازه داد تا جولان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بر ضرورت جلوگیری از واردات در راستای رونق تولید تأکید کرد و گفت:  قطعاً تقویت بخش کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و صنایع دانش‌بنیان می‌توان به شعار سال عمل کرد، چراکه این بخش‌ها سهم بسیار مهمی دارند. طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب در زمان امام راحل نیز همت از سوی مردم بود و الان نیز باید همان گونه شود چراکه اگر بخواهیم استقلال داشته باشیم باید هزینه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی با هر گرایش و سلیقه ای برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب جهت رونق تولید در سال جدید با همتی جهادی به میدان بیایند. البته رهبر معظم انقلاب نیز تذکری به جوانان داده‌اند تا از مسائل فردی و حاشیه‌ای دور باشند و همیشه وحدت را دنبال کنند و مرزهای دشمن را شناخته و در مرزبندی با دشمن دقت زیادی کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: یکهزار و سیصد و نود و هفتمین سال خورشیدی، روزهای پر حادثه ای را اقصی نقاط جهان تجربه کرد؛ پیروزی محور مقاومت، پیروزی حزب الله در پارلمان لبنان، سفر بشار اسد به ایران، خروج آمریکا از توافق نامه برجام، شروع اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه و در دیگر کشورهای اروپایی بخشی از این حوادث است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر اینکه باید در واگذاری کارخانجات به اهلیت افراد دقت فراوان شود، از اینکه برخی‌ افراد کارخانه‌ی دولتی را خریده و سپس همه ماشین‌آلات آن کارخانه را فروخته و در محل کارخانه برج ساخته‌اند، ابراز تأسف کرد.

وی همچنین ابراز داشت: عید نوروز و ماه رجب فرصتی برای تجدید نظر در اعمال و رفتارهای فردی و اجتماعی و ارزیابی و سنجش آن جهت بندگی شایسته خداوند است.

امام جمعه تبریز ادامه داد:  بهترین زمان محاسبه اعمال و نفس انسان پایان کارهای روزانه و شب هنگام است که انسان باید با ارزیابی خود از درگاه خداوند طلب عفو و مغفرت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان اعلام کرد: فردا، شنبه، سوم فروردین ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ دیدار نوروزی با مردم و مسئولان خواهم داشت و از همه مدیران و مسئولان استانی می‌خواهم تا یک روز را برای دیدار نوروزی انتخاب کنند و این روند تا آخر فروردین ادامه یابد چراکه کار مردم نباید به تعویق بیافتد و سردرگم شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha