شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیل استان گلستان

حوزه/ رئیس ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه کشور، اقدامات این نهاد در مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اقدامات ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه کشور در مناطق سیل‌زده، اظهار داشت: ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه کشور، سال گذشته به مناسبت ضرورت رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه تأسیس شد و با لطف خدا همه حوزویان کشور در این کمک رسانی یاری کردند.

رئیس ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه ادامه داد: امسال نیز به‌محض اطلاع از سیل استان گلستان به‌ویژه منطقه آق‌قلا، اقدامات متعددی در همان روزهای اول انجام شد ازجمله اینکه با حضور پنج نهاد حوزوی ستاد استان تشکیل جلسه داد که مدیر حوزه علمیه استان گلستان، مدیر حوزه‌ خواهران استان، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه گلستان و مدیران مراکز جامعه المصطفی العالمیه و سازمان تبلیغات اسلامی استان، در جلسه ستاد حضور داشتند، البته بخشی از حوزه‌های اهل سنت هم کمک کردند و این نشست پنج مصوبه داشت.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور افزود: روز دوم سیل تعدادی از مدیران محترم حوزه استانی ضمن حضور در مناطق سیل‌زده، از نزدیک به بررسی وضعیت و اقدامات لازم از سوی حوزه علمیه پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: گام دیگر از سوی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه این بود که تعدادی از طلاب و روحانیون به مناطق سیل‌زده اعزام شدند تا ضمن نجات افراد گرفتار، اقداماتی نظیر رساندن کالای مورد نیاز به مردم، ارتباط عاطفی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به کسانی که آسیب روحی دیده اند را انجام دهند.

وی گفت: گام دیگر این بود که بیانیه‌ای از سوی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه خطاب به نمایندگان ولی‌فقیه در گلستان، مازندران و گیلان ارسال شد و آمادگی حوزویان را برای همکاری و کمک رسانی اعلام کند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: اقدام بعدی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه این بود که نامه‌ای از طرف دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه به همه مدیران استانی حوزه‌های کشور ارسال شد تا آنچه در توان دارند اعلام آمادگی کنند و ضمن ارتباط با مدیر حوزه علمیه گلستان، اقدامات و کمک های لازم طبق تشخیص مدیر این استان انجام شود.

وی اظهار کرد: گام دیگر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه کشور این بود که پیشنهاد دادیم مدیر حوزه علمیه گلستان عضو ستاد بحران استانداری گلستان شود تا از ظرفیت حوزه علمیه و روحانیت برای امدادرسانی به مردم عزیز استفاده شود که با تماس تلفنی با رئیس ستاد بحران کشور، ایشان موافقت کردند و امیدواریم حوزه‌های علمیه نیز بتوانند تکلیف خود را در این عرصه به‌درستی انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی افزود: درخواست کردیم که کالاهای مورد نیاز توسط مدیریت حوزه علمیه گلستان به مدیران استانی حوزه‌های علمیه کشور اعلام شود و ما با مدیریت این برنامه از قم، کالاهای مورد نیاز را سریع‌تر به مردم برسانیم.

وی در پایان گفت: از مردم می‌خواهیم با هر توانی که دارند به کمک هم‌وطنان عزیز بشتابند تا این مردم عزیز هرچه سریع‌تر از این مشکل و آسیب رهایی پیدا کنند. همچنین پیام ما به همه حوزویان این است که با مدیریت حوزه علمیه گلستان ارتباط داشته باشند تا طبق نیاز تخصصی، کالای مورد نیاز ارسال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha