جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در مجموع ۸۳۰ هزار نفر از زائران و مجاوران از برنامه های مختلف طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه گیلان بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در رشت؛ حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان صبح امروز با بیان اینکه طرح ضیافت الهی، کار ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان اجرا شد اظهار کرد: در اجرای این طرح ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۴ روحانی بومی با اوقاف گیلان همکاری داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به فعال بودن ۳۰۸ کلاس آموزش قرآن کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه گیلان، افزود: در ماه رمضان امسال ۱۱۶  محفل جزء خوانی روزانه قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان برگزار شد و  ۲۲۴ هزار نفر از محافل ترتیل خوانی و جز خوانی، ۱۹۸ هزار نفر از محافل انس با قرآن و۷۸ هزار نفر نیز از جلسات تفسیر بقاع متبرکه استان استفاده کردند.

علیزاده، اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و سخنرانی، احیای شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و افزود: ۶۴۰ هزار نفر در مراسم لیالی قدر بقاع متبرکه گیلان شرکت کردند.

وی به برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان نیز در ۱۷ بقعه شاخص مجری ظرح ضیافت الهی در گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: ۵۲۰۰ کودک با حضور در غرفه کودکان خیمه های معرفت، ضمن بازی، مبانی اسلامی را متناسب با سن خود فرا گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: ۵۹۳ مورد مشاوره  مذهبی و خانوادگی هم در خیمه های معرفتی که در قالب طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه برپا شد، ثبت شده است.

وی از برپایی ضیافت افطاری ساده در ۴۲ بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی خبر داد و گفت: ۶۴ هزار نفر از روزه داران گیلانی وغیر گیلانی مهمان ضیافت های ساده افطاری بودند که از محل نیات واقفان خیراندیش و کمک های مردمی در هشت شهر گیلان برپا شده بود.

علیزاده یادآور شد: ۲۱ بقعه متبرکه گیلان نیز شب های قدر اقدام به توزیع وعده سحری نمودند و سه هزار و ۶۳۰ نفر از این اقدام بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف گیلان در پایان اعلام کرد: در مجموع ۸۳۰ هزار نفر از زائران و مجاوران از برنامه های مختلف طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه گیلان بهره مند شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha