شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 270190
۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۸

حوزه نیوز؛ همه جهد و کوشش برخی ها این است که در آزمون های دنیوی پیروز باشند و گوی سبقت را از دیگران بربایند؛ حالا این آزمون در عرصه مال و ثروت باشد یا پست و مقام یا شهرت و محبوبیت یا هر چیز دیگری، در اصل قضیه چندان تفاوتی نمی کند.

شهدا نیز اهل رقابت و مسابقه دادنند، اما از جنس دیگری. آنان گرچه بی ادعا و مخلصانه در میادین ظاهر می شدند اما در رقابت هایی ، بر روی سکو می رفتند که کمتر کسی را حتی یارای شرکت در مراحل ابتدایی آن بود.

آری! بی جهت نبوده که گفته اند « آن گاه که شیپورهای جنگ نواخته شد، مرد از نامرد شناخته می شود»

شهید طلبه محمدرضا قرائيان از این دسته انسان هایی بود که با خودسازی و خوب بندگی کردن توانست، در کنکور بزرگ الهی، جزو برگزیدگانی باشد که سال های سال است مومنانی از جامعه اسلامی مان به حالشان غبطه می خورند چه آن که پیر و مرادمان فرمود« شهید نظر می کند به وجه الله»

 این شهید بزرگوار گرچه نه روز قبل از قیام تاریخ سال 15 خرداد سال 42 به دنیا آمد، اما بهتر و بیشتر از هر کسی، پیام این حادثه انقلابی را دریافت کرد چه آن که با پشت پا زدن به دنیا و ما فیها، مسیر شهادت و سیر الی الحق را برای خود برگزید.

وي تحت سرپرستي و تربيت شايسته والدين مؤمن خويش، دوران تحصيل ابتدايي را با موفقيت پشت سر گذاشت و موفق به اخذ ديپلم رياضي شد.

در زمان اوج گيري انقلاب اسلامي بود که ضمن برپايي تظاهرات دانش آموزي،با پخش اعلاميه و نوارهاي سخنان امام خميني(ره) خدمات ارزنده‌اي در جهت به ثمر رساندن انقلاب ايفا کرد

شهيد قرائيان پس از پیروزی انقلاب نیز ضمن تلاش و فعاليت در جهت تسخيرلانه جاسوسي آمريکا همواره در تمامي صحنه‌هاي جهاد با مستکبران حضور داشت. وي با ابراز لياقت و شايستگي به عنوان رئيس بسيج و مسئول کتابخانه مسجد موسي بن جعفر(ع) انتخاب شد و گام هاي شايسته‌اي را جهت نشر فرهنگ اسلام برداشت. همچنين علاوه بر حضور فعال در بسيج، به عنوان مربي امور تربيتي مدرسه راهنمايي شهيد مفتح به نحوي شايسته انجام وظيفه کرد و در همين مسير، شاگردان صالح و شايسته‌اي را تربيت نمود.

این طلبه شهید حقیقتا تعلق خاطر عميقي به اسلام، نظام اسلامي، مسؤولين و خدمتگزاران مخلص داشت. وي سيره شهيد بهشتي را الگوي خود قرار داده بود و همواره در اغلب نامه‌ها و گفتارهايش، از کلام ارزشمند آن شهيد بزرگوار ياد مي‌کرد.

 او به واقع عاشق سرور و ومولایش حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) بود و ضمن پيروي از راه سالار شهيدان(ع)، مداومتي چشمگير بر خواندن زيارت عاشورا و ذکر مصيبت ايشان داشتت.

وارستگی ، اخلاص، مداومت در انجام امور عبادي، کمک به مستمندان و ... از جمله ویژگی های بارز این سالک الي الله و عارف پرهيزگار بود که با شروع جنگ تحميلي و باز شدن درب های شهادت ، زمينه پرواز خويش را به سوي معبود فراهم کرد.

در بخشي از دست نوشته‌هاي اين شهيد عزيز مي‌خوانيم:

«بدانيم که در محضر الهي هستيم و در حال امتحان، خدا کند كه از اين امتحان مؤمن بيرون بيائيم. حالا که پاي امتحان است از خدا بخواهيم که رو سفيد بيرون بياييم. آري عرصه امتحان اکنون است، امتحان من و شما، تا ببينيم کداممان در محضر الله و در پيشگاه محمد و آل محمد(ص) و در حضور مادر دل شکسته سادات، فاطمه زهرا(س) روسفيد بيرون مي‌آئيم.»

شهيد محمدرضا قرائيان، پس از شروع جنگ تحميلي با نداي يا خميني عازم جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل شد. وي پس از سه سال حضور متناوب در جبهه،سرانجام در آخرين اعزام خويش در 27/8/1362 با حضور در عمليات ظفرمندانه والفجر4، در منطقه عملياتي پنجوين، جان خويش را نثار سرور و سالار شهيدان جهان ابا عبدالله الحسين(ع) نمود.پيکر پاک و مطهر اين عزيز جاويد، بعد از نه سال به آغوش خانواده باز گشت و در گلزار بهشت زهرا(س) آراميد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha