جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفایی بوشهری

انقلاب اسلامی ایران همه اندیشه ها و عملیات های سلطه جویانه غرب را از بین می برد، به همین دلیل استکبار دست به توهین به مقدسات و پیامبر خاتم (ص) می زند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری، امروز د ر نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر طی سخنانی اظهارداشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران پدیده ساده تاریخی نیست بلکه یک تحول اسلامی و انقلابی شکوهمند برای تغییرات و تحولات جدی ملی و فراملی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب الهی برای تحول در نظام جهانی و ایجاد یک تمدن نوین اسلامی در ایران، سرزمین‌های اسلامی و جهان است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: بدین خاطر است که مقام معظم رهبری می فرمایند جهان در آستانه تحول عظیمی است و این تحول عظیم تاریخی جهان، یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر بیان داشت: در شرایطی که فقط اندیشه های لیبرال دموکراسی و مارکسیستی در جهان حاکم بود انقلاب ایران به عنوان معجزه تاریخ معاصر ظهور کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با آمدنش همه محاسبات دنیای غرب را برهم زد و با طلوع مجدد اسلام بیداری اسلامی، عدالت اجتماعی و حرکت های دینی آغاز و زمینه شکست اندیشه های سلطه طلبانه غرب فراهم شد.

این استاد حوزه اظهار داشت: در مقابل، انقلاب اسلامی ایران جبهه ای پرجمعیت با تکنولوژی پیشرفته و تجربه کافی درقالب تهاجم های سخت و نرم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علم و فناوری تشکیل شده است که برای نجات خود سرمایه گذاری های کلانی انجام می دهند.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمود: انقلاب اسلامی ایران همه اندیشه ها و عملیات های سلطه جویانه جهان غرب را از بین می برد به همین دلیل استکبار دست به توهین به مقدسات و پیامبر خاتم (ص) می زند.

وی ابراز داشت: توهین به پیامبر اسلام بیانگر اوج ضعف جهان سلطه و قرار گرفتن در سراشیبی سقوط است.

حجت الاسلام و المسلمین صفايي بوشهري تصریح کرد: به همین دلیل هرقدر آرمانها و ارزشهای انقلاب در مسیر رشد و ترقی قرار گیرد شکست جهان سلطه سریعتر رقم می خورد.

نماینده و لی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: گرامیداشت انقلاب اسلامی بیانگر پایبندی و حمایت از اقتدار نظام را به دنبال داشته و وحدت و یکپارچگی زمینه پیشرفت انقلاب را به وجود می آورد.

پارک های علم و فناری کار خود را از دبستان آغاز کنند

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، هم چنین در دیگر دیدار امروز خود  با رئیس و معاونین پارک علم و فنآوری خلیج فارس بوشهر، گفت: علم و فنآوری نه یک مقوله ساده و عادی، بلکه یک کار زیربنایی و حتی ژئواستراتژیک است و بسیاری از شاخصه‌های توانمندی نظام، مترتب بر علم و فنآوری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که حوزه علم و فنآوری یک حوزه عادی نیست و نباید به آن نگاه عادی شود، افزود: نگاه‌های نظام به هر مقوله باید به اندازه تأثیر گذاری آن در حال و آینده باشد، براین اساس نگاه و توجهی که به عرصه علم و فنآوری و حوزه نخبگان می‌شود باید به اندازه‌ای باشد که در فضای ملی و فراملی به ما اقتدار و توانمندی ببخشد.

وی با بیان این که نظریات علوم حقیقی و علوم اعتباری در یک نقطه مشترک هستند و آن این است که تا منابع انسانی نباشد استفاده از علم مقدور نیست، بیان داشت: مهم در حوزه‌ی علم، توانمند سازی منابع انسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري اظهار داشت: در ایران باید بر روی تولید منابع انسانی و در حوزه ژنتیک کار شود و این کار بسیار بزرگی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: ما باید از دوران کودکی، دبستان، دبیرستان و دانشگاه پارک های علم و فنآوری داشته باشیم اما آن پارک اساسی که تولید محصول می‌کند، پارکی است که شما متکفل آن هستید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha