جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در سخنانی برخی از نگرانی های پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نسبت به امت خویش را در دوران غیبت برشمردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان حدیثی از حضرت محمد(ص) به برخی از نگرانی های پیامبر(ص) در دوران غیبت آخرین وص خود اشاره  کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان حدیث « قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) ثَلَاثٌ أَخَافُهُنَّ عَلَى أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي الضَّلَالَةُ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ وَ مَضَلَّاتُ الْفِتَنِ وَ شَهْوَةُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ‏ ». افزود: روایات و احادیث متعددی از پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام پیرامون نگرانی های ایشان نسبت به امت اسلام در دوران غیبت نقل شده است که در این رابطه حضرت فرمودند، سه چيز است كه پس از من بر امتم خائف و بيمناكم؛ "ضلالت و گمراهى و انحراف از حق پس از معرفت و شناخت"، " فتنه‏ها و حوادث گمراه‏كننده"، " شکم بارگی و شهوت رانی".

این خطیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده موجود در جامعه امروز "سبک شمردن نماز" و "شهوت رانی" است که امروز دامن گیر جامعه ما نیز شده و این همان نگرانی است که پیامبر(ص) نسبت به آن بیم داشته اند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: پیامبر(ص) بارها فرمودند، من نگران دین امت هستم، مواظب باشید احدی دین شما را نگیرد و این در حالیست که دشمن با همه توان خود با نفوذ و راه اندازی شبکه های ماهواره ای، برنامه های شبکه ای واتساپ و وایبر بر روی دین مردم و هویت اسلامی نسل جوان ما با قدرت هر چه تمام تر برنامه ریزی کرده است.

سخنران مسجد مقدس جمکران به وضعیت آینده اسلام در اروپا اشاره کرد و گفت: آنچه امروز مسلم است تا چند سال آینده اسلام بزرگ ترین دین اروپا می شود و موج اسلام خواهی در فرانسه و انگلیس بیش از سایر کشورهای اروپایی است.

غرب تحمل گسترش روزافزون اسلام را ندارند

وی افزود: غرب تحمل این گسترش روزافزون اسلام را در ممالک خود ندارند، بنابرین با راه اندازی داعش، گروه های تکفیری، طراحی بمب گذاری و حمله تروریستی در کشورهای خود به نوعی چهره خشنی را از اسلام نشان می دهند تا نوعی اسلام زدایی در کشورهای خود کنند.

عضوهیأت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه "امروز از جان دین به جان دین افتاده اند"، خاطرنشان کرد: در زمان امام علی(ع) خوارج با رنگ و لعاب دینی بوجود آمد، پیشانی آنان به دلیل نماز شب خشن شده بود و قاری قرآن بودند و با شعار "لا حکم الا لله" حکومت و خلافت را از حضرت غصب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش دیگری از سخنانش به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت گریه می کردند و از خداوند می خواستند مصیبت در دین را به ایشان ندهند، اما امروز همه امورات جامعه شده دنیا در حالی که دین، نظام امورات ، اساس و مبنای خلقت بشر است.

استاد جامعه المصطفی اظهارداشت: اگر دوران امامت همه ائمه علیهم السلام را حساب کنیم حدود 250 سال می شود که امام و حجت خداوند بر روی زمین و میان مردم بوده و امروز 1140 سال است که حجت خداوند از نظرها غایب است و توصیه های ائمه اطهار علیهم السلام برای این دوران و چراغ هدایت امت اسلام در این ایام بوده است.

وی گفت: حفظ دین، ثبات قدم، صبر پیشه کردن و عدم استعجال، دوری از فتنه ها و گمراهی، مهمترین سفارشات ائمه اطهار(ع) برای امروز امت اسلامی بوده است تا انشاءالله به عنوان یک منتظر واقعی خودمان را برای ظهور آماده سازیم.

 انتهای پیام   17/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha