جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسین خانی

حوزه/ معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه راه‌دست یابی به اهداف تربیتی را تمرکز بر آن‌ها دانست و گفت: برنامه‌های تربیتی، اخلاقی حوزه‌های علمیه بسیار متعددند که در برخی موارد سردرگمی طلاب را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینخانی در مراسم رونمایی از طرح «تربیت توحیدی» حوزه‌های علمیه که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد مسئله تربیت اخلاقی در حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین رسالت حوزه دانست و گفت: وجه تمایز حوزه‌های علمیه با سایر نهادهای علمی تکیه‌بر بعد اخلاقی و تهذیبی طلاب علاوه بر بعد علمی هست.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه ا ز همه  ظرفیت طلاب درزمینههای اخلاقی و فرهنگی باید استفاده شود گفت: طرح‌های بسیار خوبی در این زمینه ارائه‌ شده است که در حال اجرایی کردن آن‌ها هستیم.  

وی بابیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته نظام غالب در مدارس و مراکز حوزوی برنامه آموزشی بوده است گفت: در خصوص تدوین و اجرای یک برنامه جامع تربیتی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه تدبیری اندیشیده نشده بود که معاونت تهذیب با تشکیل شورای راهبردی تربیت اخلاقی و انجام مطالعات فراهم توانست در قدم اول طرح تربیت توحیدی را به اجرا درآورد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد:  شورای راهبردی تربیت اخلاقی پس از گفتگو با اساتید و صاحب‌نظران دو طرح «تربیت توحیدی» و «حلقات تربیتی» را در دستور کار خود قرارداد که در حال حاضر به دنبال اجرایی کردن طرح تربیت توحیدی از آغاز نیمه اول سال 94 در مدارس علمیه هستیم.

وی بابیان اینکه در برنامه‌های تربیتی، اخلاقی حوزه‌های علمیه اهداف تربیتی بسیار متعددند اظهار داشت: مقاصد تربیتی متعدد و پراکنده تنها دچار سردرگمی طلاب می‌شود.

 معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: راه‌دست یابی به اهداف تربیتی تمرکز بر آن‌هاست که در این مسیر اگر بتوانیم مقاصد متعدد تربیتی را به مقصد واحدی تبدیل کنیم سهم بیشتری از زمان و توان به هدف واحد اختصاص خواهد یافت و امکان تمرکز فراهم خواهد آمد.

وی با تأکید بر اینکه با تمرکز بر اهداف تربیتی می‌توان تأمین آن‌ها را تضمین کرد گفت: اهداف تربیتی اخلاقی حوزه‌های علمیه در حال حاضر سلیقه‌ای و متعددند که ما در این طرح با ارائه اصلی‌ترین طرح تربیتی یعنی توحید بر تمرکز بر هدف واحد تلاش کردیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در پایان طرح تربیت توحیدی را طرحی باهدف تمرکز بر روی اصلی‌ترین هدف تربیتی دانست و افزود: این طرح با تمرکز در دو عرصه فردی و اجتماعی زمینه رشد و تعالی اخلاقی طلاب و حوزویان را فراهم خواهد آورد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha