جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشگاه ادیان

حوزه/ معاونت آموزشی دانشکده شیعه‌شناسی زمان برگزاری آزمون جامع دکتری رشته‌های شیعه‌شناسی و تاریخ تشیع اثنی عشری را اعلام کرد.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه» این آزمون روز چهارشنبه 27 خرداد‌ماه 1394،‌ ساعت 8:30 برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشکده شیعه‌شناسی، تعداد سؤالات آزمون برای هر ماده درسی، دو سؤال تشریحی است و دانشجویانی که نمره آزمون جامع‌ آنان به حد نصاب لازم (نمره 15 از 20) نرسد، تنها یک بار دیگر می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت عدم قبولی، از ادامه تحصیل در دوره دکتری محروم خواهند شد.

هم‌چنین بر اساس مصوبه شورای آموزش دانشگاه، دانشجویانی که تمام دروس خود را گذرانده و در امتحان‌های مربوط به آن شرکت کرده‌اند، می‌توانند در آزمون جامع شرکت کنند، هرچند نمره آنان توسط استاد اعلام نشده باشد.

بر اساس این گزارش: دانشجویانی که دارای دو مقاله علمی ـ پژوهشی منتشر شده باشند، در صورت تأیید گروه، از آزمون جامع معاف خواهند بود. این بخش از دانشجویان لازم است مقالات خود را حداکثر تا پایان فرودین‌ماه به گروه تحویل دهند. دیگر آثار علمی و پژوهشی معتبر دانشجویان نیز در صورت تأیید گروه و تصویب شورای آموزش دانشگاه، می‌تواند جایگزین مقاله علمی ـ پژوهشی گردد.

گفتنی است دانشجویان به منظور شرکت در آزمون جامع می‌بایست حداکثر تا 30 فروردین با مراجعه به آموزش دانشکده، در سیستم سیدا ثبت نام کنند.

مواد و منابع آزمون دکتری تاریخ تشیع اثنی‌عشری شامل: تاریخ سیاسی اجتماعی شیعیان اثنی‌عشری، تاریخ تشیع در ایران؛ رسول جعفریان تاریخ آل‌بویه؛ علی اصغر فقیهی،  اندیشه سیاسی شیعیان اثنی‌عشری، اندیشه‌های سیاسی در اسلام و ایران؛ حاتم قادری، تاریخ اندیشه‌های سیاسی معاصر؛ جلال درخشه، تاریخ اندیشه‌های کلامی شیعیان اثنی‌عشری

نشریه نقد و نظر، شماره‌های 65، 66, 67               

کتاب مکتب در فرایند تکامل و نقدهای آن؛ (نقد آقایان حسن طارمی، و نقد پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت) می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha