جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حکیم الهی

حوزه/ هشتمین گردهمایی دانش‌آموختگان المصطفی، با حضور هفتاد نفر از آنان از شصت کشور جهان، در مجتمع نرجس خاتون(س) قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، رئیس هشتمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، در این مراسم گفت: تشکیل چنین جلسه‌ای عقبه‌ای بسیار طولانی داشته است و امیدواریم که بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی با تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد: نمی‌توان این خاندان معزز پیامبر گرامی اسلام(ص) را با زبان وصف کرد که جایگاهی بسیار والا دارند. اگر طهارت نفس و کفاره گناهان حاصل شد، به مقامات والایی دست خواهیم یافت. اگر در این مسیر ثبات قدم داشتیم، دست‌آوردهای گران‌مایه‌ای به دست خواهد آمد.

رئیس هشتمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی ادامه داد: امروز هشتمین گردهمایی دانش‌آموختگان را برگزار خواهیم کرد که شروع آن، در قم مقدس و اختتامیه آن در جوار هشتمین امام خواهد بود. امیدواریم به برکت امام رضا(ع)، این گردهمایی همراه با  موفقیت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی تقویت روحیه معنوی دانش‌آموختگان را یکی از اهداف گردهمایی برشمرد و اظهار داشت: لازم است روحیات معنوی را با زیارت اماکن مقدسه، دیدار با ابرار و... تقویت نمود.

وی افزود: دومین هدف گردهمایی، آشنایی بیشتر و متقابل المصطفی و دانش‌آموختگان به شمار می‌رود. آشنایی با جدیدترین دست‌آوردهای المصطفی در عرصه‌های گوناگون، در این سلک قرار می‌گیرد. کسانی که در جامعه‌المصطفی تحصیل کرده‌اند، هنگامی که با تحولات شگرف المصطفی روبه‌رو می‌شوند، شگفت‌زده می‌شوند. ضرورت دارد دانش‌آموختگان با این تحولات آشنا شوند. افزون بر این، با توجه به شبکه شدن دانش‌آموختگان، می‌توانند با هم در ارتباط باشند و توانایی خود را به اشتراک بگذارند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی بیان کرد: تقویت بنیه علمی و مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان نیز مدنظر ماست. ما به دانش‌افزایی نیاز داریم. لازم است با روش‌های جدید آشنا شویم و دانش خویش را به‌روزرسانی کنیم. دست‌آوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران نیز ضرورت دارد. باید بدانیم که در سایه تحریم‌های ظالمانه، ایران توانسته است به جایگاهی رفیع در عرصه علم و فضیلت دست یابد.

رئیس هشتمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی در ادامه، آشنایی با نهادهای دینی جمهوری اسلامی ایران را هدف دیگر گردهمایی عنوان کرد، و گفت: در ادامه گردهمایی، در همایش مهدویت در تهران حضور می‌یابیم و در همایش شناخت جریان‌های تکفیری و افراطی در قم شرکت می‌نماییم. این جریان‌ها زخم‌های فراوان و درد آلودی به پیکره جهان اسلام وارد آورده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha