جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم رفع معضل اطاله دادرسی و کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها از سوی قوه قضاییه تاکید کرد.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: امروز یکی از مشکلات مردم همین بحث اطاله دادرسی است و چنانچه دستگاه قضایی کشور، با برنامه ریزی بهتر و فعالانه تر در این خصوص وارد عمل شود، می‌توان به کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها اُمید بست.

وی همچنین افزود: البته باید توجه داشت که حل این مساله در بلندمدت منوط به تامین امکانات زیرساختی لازم و به خصوص حل مشکل کمبود نیروی انسانی و نیز منابع مالی مربوطه است و باید دولت و مجلس در این خصوص به یاری قوه قضاییه بشتابند.

رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به حساسیت و دشواری امر قضاوت در راستای تحقق عدالت در جامعه بیان داشت: یکی از بایسته های جدی دستگاه قضایی در انجام ماموریت های محوله ، قاطعیت در اجرای قانون و البته دقت و موشکافی در بررسی دعاوی حقوقی و شنیدن آرا و نظرات طرفین دعواست.

وی قاطعیت و ثبات لازم در برخورد با قانون شکنان و هنجارگزیران را لازمه تحقق امنیت و عدالت عنوان کرد و افزود: با وجود همه تلاش های صورت گرفته در قوه قضاییه که حقیقتاً قابل تقدیر و ستایش است اما نباید چشم را بر روی ایرادات و نقاط ضعف بست و اگر یک رصد دقیق و منصفانه ای صورت گیرد ، به یقین در ادامه فعالیت دستگاه قضایی بسیار موثر خواهد بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این که مردم در مراجعه به قوه قضاییه برای احقاق حق خود احساس عدالت و امنیت داشته باشند و بدانند که در اسرع وقت به حق و حقوق آن ها بر اساس مبانی اسلامی رسیدگی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha