جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 352942
۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
دریاچه ارومیه

حوزه/ افتتاحیه دوره های آموزش عمومی و فرهنگ سازی توسط مبلغان حوزه علمیه با محوریت احیای دریاچه ارومیه، با حضور مبلغین، مبلغات و معاونین حوزه علمیه استان آذربایجان غربی و خانواده های آنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، دبیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، شامگاه چهارشنبه در جمع مبلغین و مبلغات حوزه علمیه گفت: اگر خواهان احیا و نجات دریاچه ارومیه از آینده ناگوار آن هستیم بایستی در مصرف آب 40 درصد صرفه جویی داشته باشیم.

بهادری، نقش روحانیت را در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر یکی از راهکارهای موثر در نجات دریاچه ارومیه است که با استفاده صحیح در مصرف آب، می توان بخشی از منابع لازم را تامین و ذخیره سازی کرد.

وی با بیان راهکارهای احیای دریاچه، ابراز داشت: نزدیک به 90 درصد از آب در دسترس، در بخش کشاورزی مصرف می شود و با صرفه جویی 40 درصدی می توان در احیای آن قدم های بلندی برداشت.

دبیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: اصلاح روش های آبیاری، اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از تفکیک زمین های کشاورزی و بهبود شبکه های آبرسانی می تواند از تبعات زیست محیطی و کشاورزی ان در منطقه بکاهد.

بهادری تصریح کرد: همکاری و مشارکت همگانی، در سایه همت مبلغین و یاری حوزه علمیه محقق می شود.

*ضرورت همراهی مردم

حجت الاسلام حیدر عباسی، معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی نیز در این مراسم، بیان داشت: مبلغین در بیش از 100 روستا مشغول امر تبلیغ هستند که با ساماندهی و مدیریت، می توان روستاهای مدنظر در حوزه دریاچه ارومیه را تحت پوشش امر تبلیغ و اطلاع رسانی قرار داد.

وی افزود: مبلغین در امر تبلیغ دارای ایده ها و نظرات مختلفی هستند که در راستای کمک به دریاچه و همراهی و همگام ساختن مردم در جهت احیا می توانند تمهیدات موثری را ارائه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha