شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 357240
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
دارالافتاء مصر

حوزه/ نیروهای داعش از بیش از ۸۰ کشور اروپایی و آفریقایی و آسیایی هستند که البته اروپا در این میان رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن آفریقا و آسیا قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مرکز رصد فتاوا و فعالیت های تکفیری وابسته به دارالفتاء مصر چهارمین شماره مجله "ارهابیون" را با عنوان تصحیح افکار، راه مبارزه با تروریسم منتشر کرد و در این مجله به ارائه نگرشی تحلیلی از اندیشه گروه های تروریستی پرداخت.

بیشتر تروریست های داعش اروپایی هستند

این شماره از مجله ارهابیون شامل محور های مختلف است و در آن تاکید شده که نیروهای داعش از بیش از 80 کشور اروپایی و آفریقایی و آسیایی هستند که البته اروپا در این میان رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن آفریقا و آسیا قرار دارند.

مجله ارهابیون سپس در بیان علت جذب اکثر نیروهای داعش از اروپا به چند عامل اشاره می کند که نخستین آنها عامل زبان است که مانع رسیدن اندیشه معتدل به این نیروها می شود و به همین خاطر است که صاحبان اندیشه های انحرافی به راحتی می توانند افکار مسلمانان غرب را مسموم کنند و مانع دست یابی آنها به منابع اسلام صحیح شوند.

دومین علت این پدیده نیز عدم ارائه اندیشه صحیح اسلامی در غرب می باشد و در این زمینه نیاز است مراکزی اسلامی در غرب تاسیس شود تا بتوانند با افکار و شبهات جدید برخورد کنند و دارالافتاء مصر نیز پیشنهاد تاسیس چنین مراکزی را در کنفرانس جهانی بررسی مشکلات فتوا مطرح کرده است تا چنین مراکزی بتوانند چهره صحیح اسلام را در غرب به نمایش بگذارند.

سومین عامل جذب فراوان غربی ها به داعش نیز  ظلم به مسلمانان در جوامع غربی و برخورد تبعیض آمیز با مسلمانان در غرب بیان شده که موجب می شود برخی از این مسلمانان به خشونت روی بیاورند تا حقوق از دست رفته خود را بازیابند و تبعیض را از بین ببرند.

مبارزه فکری در کنار مبارزه نظامی با داعش

در این مجله آمده: همان گونه که کشورهای بزرگ جهان با تشکیل ائتلاف های متعدد برای از بین بردن گروه های تروریستی تلاش می کنند لازم است در کنار آن هم افزایی های علمی و فکری برای محاصره و تحریم اندیشه سیاه تکفیر داشته باشند؛ چرا که راه حل نظامی به تنهایی در مبارزه با تروریسم به نتیجه نخواهد رسید و از آنجا که اکثر نیروهای داعش از میان کشورهای غربی و اروپایی جذب می شوند بر کشورهای اروپایی لازم است از تاسیس مراکز اسلامی معتدل در کشورهای خود حمایت کنند؛ چراکه مبارزه با تروریسم و تکفیر نباید منحصر به یک کشور باشد و از سوی دیگر تروریسم نیز برای همیشه پشت مرزهای اروپا نخواهد ماند و به همه جهان سرایت خواهد کرد.

رسانه ها از انتشار تصاویر جنایت های داعش خودداری کنند

مجله ارهابیون در بخش دیگر از صفحات خود گفته یکی از روش های تاثیرگذاری داعش در کنار جنایت های وحشیانه ای که انجام می دهد، سیاست ایجاد رعب و وحشت با استفاده از رسانه ها است و در این راستا اخبار و تصاویر جنایت های خود را با هدف حمایت از از تروریست های خود منتشر می کنند و توجیهاتی را نیز در رسانه های خود برای کشتن افراد بی گناه مطرح می کند و بدین ترتیب پخش تصاویر و اخبار جنایت های داعش یکی از استراتژی های این گروه ها برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است و در این زمینه رسانه های مسلمان و غیر وابسته به داعش باید مراقب باشند در دام انتشار اخبار و تصاویر جنایت ها و بیانیه های داعش گرفتار نشوند و به اجرای این سیاست تروریست ها کمک نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha