جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
درسهایی از مکتب اسلام شماره ۱۱

حوزه/ ششصدو پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه «درسهایی از مکتب اسلام» به صاحب امتیازی، مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع) انتشار یافت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» عناوین مقالات ارائه شده در این شماره عبارتند از:

«رنگ خون پاريسي ، بيروتي و نيجريه اي!»، مهدي پيشوايي، «ويژگي هاي مكتب كلامي ابوالحسن اشعري»، آيت الله العظمی جعفر سبحاني، «معرفت و معروف»، آیت الله احمد بهشتي، «بازگشت به سوي توحيد راستين (20)»، محمود حكيمي، «سرگذشت دانيال نبي (2)»، فرج الله فرج اللهي، «نيجريه؛ سومين كشور در جهان اسلام»، غلامرضا گلي زواره، «كمك خواهي از غير خدا؟»، «آسيب هاي مطالعه و موانع آن»، اسماعيل نساجي، «زكزاكي؛ چگونه قلب اهل سنت را تسخير كرد؟»، «خشكي مزاج»، دكتر منصور اشرفي، دكتر مرتضي اشرفي، «از گوشه و كنار مطبوعات».

«اضلال مجازاتي از جانب خدا»، عنوان مقاله ای است که به قلم حجت الاسلام والمسلمین يعقوب جعفري نگاشته شده؛ در بخشی از این مطلب آمده: در واقع اضلال خدا، اضلال مجازاتی است نه ابتدایی؛ یعنی طبق یک سنت الهی هر کس از خدا و مکتب پیامبران دور شود و شرک و کفر ورزد و مرتکب کارهای زشت شود، او گمراه شده و این گمراهی که نتیجۀ قهری اعمال اوست، چون طبق آن سنّت خدا اتفاق افتاده، می توان گفت که خدا او را گمراه کرده است. این نوع گمراه کردن خدا، مجازات عمل بد اوست. بدون شک هدایت و ضلالت دست خداست، ولی خدا مطابق با معیارهایی که توسط پیامبرانش ابلاغ کرده، کسی را گمراه یا هدایت می کند.

یازدهمین شماره از پنجاه و پنجمین سال انتشار ماهنامه «درس هایی از مکتب اسلام» ( بهمن 94) به صاحب امتیازی: مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (علیه السلام) در 74 صفحه منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، خیابان ارم، کوچه ارم، ماهنامه «مکتب اسلام» مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 37742384-025 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha