شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 377571
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کشمیر

حوزه/ همایش ۳ روزه کسب و کار اسلامی با هدف یافتن پاسخ مسائل روز مربوط به انواع مختلف بیمه‌های درمانی و معاملات کسب و کار مشترک در پرتو فقه اسلامی در کشمیر برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از onlykashmir.in، همایش 3 روزه کسب و کار اسلامی از 6 می 2016 در شهر باندی پور در کشمیر برگزار می‌شود. هدف این همایش جستجو برای یافتن پاسخ مسائل مربوط به انواع مختلف بیمه‌های درمانی و معاملات کسب و کار مشترک در پرتو فقه اسلامی است که توسط سازمان دارالعلوم رحیمیه باندی‌پور از 6 تا 8 می در این شهر برپا می‌شود.

این همایش میزبان علمای اسلامی برجسته‌ای از سراسر دنیا خواهد بود که به صورت متحد تلاش می‌کنند پاسخ سئوالات را در پرتو شرع اسلامی پیدا کنند.

مولوی رحمت الله میرقاسمی، مدیر دارالعلوم رحیمیه درخصوص این همایش گفت: این نخستین بار است که چنین همایشی در کشمیر برگزار می‌شود. با توجه به تاریخ اسلام این امری ضروری بوده که هر چند وقت یکبار چنین همایش‌هایی برگزار شود و بزرگان و پیروان پیامبر در این همایش‌ها شرکت کنند. چنین سمینارهای فقهی در مواقعی که علما درباره مسائل مختلف نیاز به مشورت و مباحثه داشته‌اند، برگزار می‌شده‌ تا در سایه شریعت به پاسخ سئوالات مختلف‌ دست یابند.

به گفته برگزار کنندگان همایش، این دوازدهمین همایش فقهی است که توسط دارالعلوم رحیمیه برگزار می‌شود. در سال 1970 جماعت علمای هند «ادارات المباحثه الفقه» را تحت هدایت مولانا محمد معین روحانی برجسته بنیاد نهادند و او تا پایان عمر نویسنده و سردبیر ارشد این مجله بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha