شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ صدوق

حوزه/ اجساد برخی از افراد متقی و با ایمان بعد از گذشت مدت ها در قبر، سالم می ماند، علت آن را شاید بتوان تقوای بالا و طهارت روح آن بزرگواران نامید، اما هر چه هست، سلامت جسم پس از مرگ یک موهبت الهی برای صالحان است.

آیه:

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ حجرات/13

در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست

آینه:

حکایت؛ حدود سال 1238 هجری قمری در اثر بارندگی زیاد و جریان سیل، قبر مرحوم شیخ صدوق در شهر ری که در میان سردابی بود خراب شد احتیاج به تعمیر پیدا کرد، موقعی که قبر را برای تعمیر شکافتند، روی لحد باز شد و جسد آن مرحوم نمودار شد، دیدند بدن همانطور مانند روزهای اول دفن تازه و بدون هیچ تغییری مانده، فقط کفن پوسیده شده و شبیه فتیله فتیله به اطراف بدن ریخته بود. مردم همه از علما و مومنین می رفتند آن بدن پاک را در آن سرداب زیارت و مشاهده می کردند که برای تمامی اهالی شهر هیچ گونه شکی نماند حتی برای آنهائی که نمی توانستند بروند هم از کثرت شهرت، یقین حاصل شد. وقتی که این خبر به سلطان وقت فتحعلی شاه رسید، با عده ای از درباریان در آن مکان شریف حاضر شد وبرای همه این کرامت واضح و روشن گردید، آن وقت شاه دستور داد قبر را تعمیر نموده و قبه ای با کمال استحکام و با تمام زینت روی آن بنا نمودند که هم اکنون محل زیارت مومنین و شیعیان می باشد.

 

1.      با اقتباس و ویراست از کتاب  مردان علم در میدان عمل

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 1
    سلام جناب قرائتی نگفتم پیامبر اعظم شب وروزش از دست دروغهای بیشاخ ودم شما وبزرگانتان میگیرند اقای قرائتی جسد مرحوم صدوقی سالم مانده الله واکبر خداوندا باید چکار کرد الهی باید چکار کرد