جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام یوسف جمالی

حوزه/ دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) آذرماه سال جاری در بوشهر برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) در آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) برای نخستین بار در راستای معرفی مفاخر و علمای استان ولایتمدار و دارالحماسه بوشهر و شناخت استعدادها و ظرفیت های پژوهشی طلاب و فضلا بنا دارد تا علاوه بر شناخت علماء و روحانیون، طلاب جوان (برادر و خواهر) در یک رقابت علمی، پژوهش های خود را در قالب کتاب، پایان نامه و مقاله عرضه کنند.

دبیر دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) افزود: با توجه به تأکیدات حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بر توجه ویژه به روحانیت به عنوان ذخایر ارزشمند که به فراموشی سپرده شده اند، دو جشنواره مفاخر روحانیت استان بوشهر و نیز یادواره شهدای روحانیت استان بوشهر در سال های اخیر برگزار شد و این استان داشته های خود را شناخت.

وی بیان داشت: برگزاری اولین جشنواره علامه بلادی کمک بسیاری به طلاب نسل جوان برای شناخت مفاخر روحانیت استان خود کرد.

حجت الاسلام جمالی به تفاوت دومین جشنواره با نخستین جشنواره علامه بلادی اشاره کرد و اظهار داشت: در جشنواره امسال کلیه طلاب و روحانیت بوشهری مقیم در هر نقطه از کشور می توانند آثار خود را به دبیرخانه های بوشهر و قم ارسال کنند؛ در حالی که در سال گذشته تنها طلاب بوشهری محصل در استان های بوشهر و قم این اجازه را داشتند تا در جشنواره شرکت کنند.

دبیر دومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) افزود: بناست آموزش روش پژوهش همچون سال گذشته به داوطلبان شرکت در این جشنواره آموزش داده شود.

وی تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب و روحانیون، شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و حمایت از آنها، تقویت فرهنگ پژوهش و نگارش آثار علمی، افزایش سطح مشارکت و رقابت های طلاب در عرصه های علمی- پژوهشی، زمینه سازی و هدایت طلاب مستعد به گرایش های تخصصی علوم حوزوی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

حجت الاسلام جمالی همچنین جهت دهی فعالیت های پژوهشی طلاب به سمت نیازهای پژوهشی حوزه و نظام اسلامی، کمک به کاربردی کردن علوم اسلامی از طریق شناسایی مسائل و نیازهای حوزه های علمیه، جامعه و نظام اسلامی و معرفی علماء و مفاخر استان و آثار علمی ایشان را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha