شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر صفار هرندی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مدیری تظاهر به خوش نشینی و رفاه حداکثری داشته باشد عملی بر خلاف مدیریت اسلامی و انقلابی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدحسین صفار هرندی امروز در همایش تجلیل از کارمندان بسیجی استان قم که در تالار همایش های غدیر  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به ارزش های مدیریت اسلامی گفت: مدل حکومت داری اسلامی و مدیریت دولتی اسلامی، مدلی است که بزرگانی چون شهید رجایی آن را برای دیگران تبیین کردند و در صحنه عمل نشان دادند.

وی افزود: تا پیش از دوران شهید رجایی کسی این مدل را در کشور مشاهده نکرده بود که یک مسئول خود را در جایگاه مردم گذاشته و خادم آنها بداند؛ایشان از زمان معلم بودن با همان شکلی زندگی می کرد که زمانی که به بالاترین مقام اجرایی کشور رسید.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که امروز برای منافقان دل می سوزانند باید این مطلب را هم بگویند که این افراد خبیث17 هزار نفر را در کشور ما به خاک و خون کشیدند؛ جنایتی که هیچگاه پاک نمی شود و هیچ عنصری نیز نمی تواند آن را پاک کند و کسانی نیز که می خواهند این کار را انجام دهند قطعا خود آنها آلوده خواهند شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این گروه خائن، در عملیات مرصاد، همسویی بین جریان داخلی نفاق و جریان فراری آنها برقرار شد؛ قرار آنها این بود که با آزادسازی شهرها از نظر خود، در کرمانشاه با تسخیر هوانیروز سوار بر هلی کوپترها به تهران آمده و جماران را نابود کنند و سپس زندانیان خود را آزاد کنند؛ این جریان فاسد و خبیثی که بعدها آلت دست بودن شان در دست مستکبران ظاهر شد، امروز نیز سربرآورده و مدعی شده اند.

صفارهرندی با ذکر این مطلب که منافقان آلت دست اجانب و مستکبران هستند بیان کرد: این حرکت رذیلانه ای این  روزها برای انتقام از امام(ره) سعی می کند،  دشمنان با انتشار فایل صوتی آقای منتظری به دنبال پرده برداری از چیزی بودند که مطمئنا با روشن شدن ابعادش کینه مردم از منافقان بیشتر خواهد شد؛ این افراد همان گروهی هستند که مردم را به خاطر محاسن داشتن ترور می کردند.

صفارهرندی با ذکر این مطلب که امام راحل در خصوص منافقان فرمود؛  منافقان کسانی هستند که مردم را در هنگام افطار به شهادت رساندند اظهارکرد: در این میان نیز اگر کسی بخواهد وکیل مدافع آنها باشد در نهایت خود وی رسوا خواهد شد و تاریخ نیز این مساله را ثابت کرده است.

وی افزود: عده ای فکر می کنند که وقتی نسل جدید در کشور رشد کرده اند و خبری از  دوران اوایل انقلاب ندارند، می توانند روی ذهن این جماعت کار کنند، ولی منافقان که همچون داعشیان امروز هستند، قابل عفو و بخشش نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت  در ادامه  بیان کرد: ویژگی بارز مدیریتی شهید رجایی آن بود که ایشان به عنوان بالاترین مقام اجرایی در کشور خود را مقلد امام(ره) می دانست؛ این نگرش که متاسفانه در مرور ایام به کیمیا مبدل شد، بسیار ارزشمند بود؛ دستی که شهید رجایی از امام بوسید به این دلیل بود که نشان دهد که رایی که از مردم در انتخابات اخذ کرده ام باعث نمی شود که خود را مقلد امام نداند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با اشاره به سه ویژگی اصلی زندگی شهید رجایی گفت: اولین خصیصه بارز ایشان آن بود که ایشان از عمق جان به اسلام باور داشت؛ خود را مسلمان رساله ای می دانست و به شدت متشرع بود؛ نکته دوم اینکه ایشان مسئولی مردم گرا بود.

وی اظهارکرد: در مقابل این رویکرد شهید رجایی باید از حقوق های نجومی که توسط برخی مسئولان اخذ شده است نام برد؛ این مدیر طراز انقلاب اسلامی نیست؛ طراز مدیریت اسلامی شهید رجایی است که وقتی حقوق ریاست جمهوری به ایشان اعلام شد، بیان کرد که این میزان حقوق بیش از حد نیاز وی برای زندگی است و درخواست کاهش کرد و از وزیران هم توصیه کرد که این کار را انجام دهند که آنها نیز چنین کردند.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: یارانه در کشور باید به اقشار نیازمند داده شود نه اینکه افرادی که در ثروت غرق هستند و افرادی که هیچ درآمدی ندارند یک میزان یارانه دریافت کنند.

صفارهرندی گفت: شهید رجایی سنت حسنه ای قرارداد که هر کسی که کاری انجام دهد بر سر همین خوان است؛ اگر مدیری تظاهر به خوش نشینی و رفاه حداکثری داشته باشد علمی بر خلاف مدیریت اسلامی و انقلابی برداشته است.

وی تصریح کرد: ویژگی سوم شهید رجایی، ایستادگی در مقابل قلدران و ستمکاران در راس آن ایستادگی در مقابل آمریکا بود؛ ایشان در سازمان ملل برای رسوایی این جمعیت ریاکار آثار شکنجه شاه را به سیاست مداران جهان نشان داد و به آنها گوشزد کرد که شما از این فرد حمایت می کردید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha