پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

یکی از گزینه‌های دشمن در مقابل ایران، منزوی کردن جمهوری اسلامی است، اما به فرموده حضرت امام‌(ره) منزوی کسانی هستند که در بین ملت خود منفورند در حالی که انقلاب اسلامی راه خود را در میان ملت‌ها یافته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدحسین صفار هرندی سه‌شنبه شب در نشستی سیاسی در مدرسه علمیه الهادی قم  با بیان اینکه طلاب باید برای حضور در مساجد انگیزه‌های فراوانی داشته باشند اظهار داشت: در حال حاضر 70 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد که متاسفانه 25 هزار آنها فعال نیستند.

وی افزود: خوشبختانه حدود 45 هزار مسجدی که در کشور به صورت مطلوبی فعالیت دارند به عنوان یک کانون بسیار خوب برای حزب‌الله فعالیت می‌کنند و از این رو طلاب باید برای حضور هر چه فعال‌تر در مساجد انگیزه داشته باشند.

*معنای استقلال حوزه‌ها، ایستادگی در برابر حکومت اسلامی نیست

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره به جنگ نهادهای دینی ما آمده‌اند و از این رو دوستداران اسلام و انقلاب باید همواره هوشیار باشند؛ یک روز به حوزه‌های علمیه ایراد گرفتند که چرا حکومتی شده در حالی که باید مستقل باشد، حال آنکه حوزه‌های ما به معنای واقعی مستقل است و البته این مستقل بودن به معنای ایستادگی مقابل حکومت اسلامی نیست.

وی افزود: کسانی که چنین طرز فکری را رواج می‌دادند به دنبال قطع کردن شاخه‌های اصلی یک دین موثر در جامعه بودند تا بتوانند یک دین حداقلی را در جامعه ترویج کنند اما خوشبختانه در هدف خود ناکام ماندند.

صفار هرندی یادآور شد: دشمنان انقلاب پس از جنگ تحمیلی و در اوایل دهه 70 به نابودی انقلاب دلخوش کرده بودند و خیال می‌کردند کشوری که بنیانگذار و رهبرش را از دست داده و از طرفی یک کشور جنگ زده است از بین خواهد رفت.

صفار هرندی با اشاره به سخن اوباما مبنی بر اینکه در مقابل ایران همه گزینه‌ها روی میز است گفت: وقتی رییس جمهور آمریکا چنین حرفی را می‌زند یعنی یکی از گزینه‌ها جنگ نظامی است، اما ما سابقه جنگ با استکبار را داریم؛ یکی دیگر از گزینه‌ها در مقابل ایران منزوی کردن جمهوری اسلامی است، اما به فرموده حضرت امام‌(ره) منزوی کسانی هستند که در بین ملت خود منفورند در حالی که انقلاب اسلامی راه خود را در میان ملت‌ها یافته است و در عمق انقلاب‌های اخیر در منطقه رگه‌های انقلاب اسلامی ایران دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در میان همه مسلمانان نظامی دارای جایگاه است گفت: چندی پیش در زمان حکومت حسنی مبارک یک هیئت ایرانی به مصر سفر کرده بود؛ یک پلیس مصری یکی از اعضای هیئت ایرانی را به گوشه‌ای کشید و گفت؛ من به ایران و نظام جمهوری اسلامی افتخار می‌کنم چرا که این نظام مورد اطمینان و افتخار ماست. طرح منزوی کردن جمهوری اسلامی در جهان که از سوی استکبار جهانی دنبال می‌شود طرحی شکست خورده است.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اخیر علیه جمهوری اسلامی گفت: دشمنان عنوان می‌‌کنند که تحریم‌ها اثر داشته و باعث شده مسئولین ایرانی روبروی هم ایستاده و مردم صدایشان در بیاید، اما خودشان هم اعتراف دارند نباید امید داشته باشند این تحریم بتواند نظام جمهوری اسلامی را زمین بزند.

صفار هرندی افزود: دشمنان می‌گویند باید منتظر نتایج سختی کشیدن‌های ملت ایران در مقابل تحریم‌ها در انتخابات ریاست‌ جمهوری آینده بود و این تحریم خود را در آن انتخابات نشان دهد.

وی با اشاره‌ مجدد به سخن رییس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه همه گزینه‌ها روی میز است، گفت: این سخن یعنی به تناسب شرایط از گزینه‌های خود استفاده می‌کند؛ برای مثال این‌بار شاید یک پرچم برای فتنه‌گری بلند نباشد بلکه چند پرچم به چندین رنگ برای یک انقلاب شبه‌رنگی راه بیفتد؛ شاید برخی پرچم‌ها از جبهه خودی بلند باشد و دقیقاً همین برای دشمنان سودمند است، چرا که تفرق جبهه خودی برای آنها بسیار مهمتر از یکپارچگی جبهه مقابل ما در انتخابات پیش روست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha