پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

حرکت به سمت دین حداقلی و کاستن از دین حداکثری در دستور کار جریان انحرافی بوده و جنگ با مراجع، روحانیت و مظاهر مدیریت فقهی از همین‌جا سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر صفار هرندی در بیست‌ششمین نشست از سلسله نشستهای انقلاب اسلامی مخاطرات امروز فردا که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد در سخنانی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری  در خصوص انحراف و شناخت آن، اظهار داشت: امروز هر کسی راهی را برای خود انتخاب کرده و طبق آن راه دیگران را در مسیر انحرافی می‌داند!

وی با اشاره به انتشار ویژه‌نامه خاتون گفت: در این ویژه‌نامه در قالب یک نوشته با عنوان نهروانیان جریان انحرافی، ما را به عنوان خوارج برشمرده و منحرف توصیف کرده بود که خوشبختانه این ویژه‌نامه جاپ نشد.

صفار هرندی با تاکید بر این‌که به بهانه عقلانیت نسخه تسلیم در برابر دشمن را پیچیدن انحراف است، تصریح کرد: این امر مسئله جدیدی نبوده و سابقه طولانی دارد، وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که اینها روزگاری در نشریات خود شعار مبارزه با امپریالیسم را سر می‌دادند، اما امروز در دامن امپریالیسم جا خوش کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رهنمودهای امام خمینی (ره) در کوران انقلاب و نویدهای ایشان، تصریح کرد: امام راحل در آن زمان، آینده را از آن مظلومین و گسترش اسلام می‌دانست و امروز بعد از چند دهه حقانیت کلام امام اثبات شد.

صفار هرندی با بیان این مطلب که طبق دیدگاه مقام معظم رهبری کسانی که به بهانه عقلانیت، حقانیت را زیر سؤال می‌برند، ‌انحراف است، ادامه داد:‌ این انحراف در هر دوره‌ای بوده و امروز هم در میان خیزش‌های اسلامی شاهد آن هستیم که متأسفانه شیاطین در کنار دیکتاتوری‌های کشورهای اسلامی جا خوش کرده‌اند و آنها را دلداری می‌دهند!

وی شاخصه دوم انحراف را نادیده‌گرفتن سیاست به بهانه معنویت ذکر کرده و یادآور شد: در این بخش نیز ما شاهدیم افرادی در گوشه و کنار به تروج معنویتی می‌پردازند که به خرافه نزدیک است.

سخنران این نشست در پایان به تبیین دلیل مخالفت جریان انحرافی با روحانیت و مرجعیت پرداخت واذعان داشت: روحانیت همواره سردمدار جریان شریعت بوده و چون افراد جریان انحرافی از راهبری تهی بوده و مشروعیت نداشتند، لذا در صدد پاک‌کردن صورت مسئله برآمده و گفتند؛ باید از دین به همین رابطه خدا و انسان بسنده شده و نیاز به راهنما نباشد.

صفار هرندی یادآور شد: حرکت به سمت دین حداقلی و کاستن از دین حداکثری در دستور کار جریان انحرافی بوده و جنگ با مراجع، روحانیت و مظاهر مدیریت فقهی از همین‌جا سرچشمه می‌گیرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha