پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 392799
۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
حجت الاسلام سروستانی

حوزه / مدیرکل تبلیغات استان بوشهر با تاکید بر لزوم تاسی از روش و منش حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ، تجمل گرایی آسیب بزرگ زندگی های امروز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن گرامیداشت ایام ذی الحجه به ویژه پیوند آسمانی امام علی (ع) و بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در این روز بزرگ این پیوند آسمانی به وجود آمد و یک زندگی مشترکی که از ابعاد و زوایای مختلف الهی و در عین حال الگوی ارزشمندی برای پیروان مکتب اسلام بود به وقوع پیوست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: این دو شخصیت بزرگ هم از حیث معنوی و هم از حیث اجتماعی و خانوادگی الگوی پایداری برای مسلمانان بودند.

وی افزود: ازدواج یک سنت نبوی و در عین حال نیاز بشری است که باید در جامعه به آن احترام گذاشت و به وسیله ازدواج خانواده تشکیل می شود که این امر منشا ازدیاد جمعیت و در حقیقت مقدمه ای برای تقویت جامعه است و که اسلام نگاه بسیار مطلوب و حائز اهمیتی به ازدواج دارد.

حجت الاسلام سروستانی گفت:در جامعه اسلامی خانواده باید در همه زمینه ها خدامحور باشد و بهترین ازدواج ها انهایی هستند که با نگاه اسلام یعنی بر اساس عقلانیت و نیاز واقعی بشر صورت پذیرند، نه ازدواجی که بر اساس احساسات باشد یا یک سری نا هنجاری هایی که سبب سقوط خانواده شوند.

وی افزود: تجربه نشان داده خانواده ای که بر اساس سنت نبوی صورت پذیرد هم برای زوجین و هم برای جامعه مثمر ثمر است زیرا تعالیم اسلامی به گونه ای است که هم برای زندگی فردی و هم برای جامعه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که ما در این ازداواج آسمانی نکات مثبتی می بینیم که باید در جامعه توسعه پیدا کنند، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه شاهد آسیب هایی از قبیل طلاق هستیم که اگر اسیب شناسی کنیم به این نتیجه می رسیم که عمده ازدواج های ناموفق که منجر به جدایی می شوند انانی هستند که بر اساس دوستی های غلط یا انتظارات کذب به وجود امده اند.

مدیرکل تبلیغات استان بوشهر گفت: بهره گیری از منطق، معرفت و شناخت زوجین از همدیگر، ایمان و زندگی بر اساس خدامحوری محورهای مهم یک ازدواج موفق را تشکیل می دهند.

وی احترام متقابل و تقسیم کار متناسب با شئون زن و مرد در جامعه را از دیگر محورهای ازدواج موفق برشمرد و افزود: امروزه یکی از اسیب هایی که وجود دارد این است که خانه داری بعد از اشتغال در اولویت دوم خانواده ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام سروستانی با تاکید بر لزوم تاسی از روش و منش حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: آن دو بزرگوار به گونه ای مدیریت کردند که کارهای خانه به حضرت زهرا (س) و کارهای بیرون به امام علی (ع) محول شده بود.

مدیرکل تبلیغات استان بوشهر تصریح کرد: تربیت فرزندان به عنوان یکی از الگوهای بارز زندگی ایشان بود که فرزندانی تاثیرگذار برای دین و جامعه تربیت کرده و تحویل جامعه دادند و در حقیقت بقای اسلام و توسعه سنت نبوی به وسیله خانواده معنوی ایشان بود.

وی در خاتمه سخنان خود ساده زیستی و عدم تمایل به تجملات و زرق و برق دنیوی را از دیگر محورهای این ازدواج برشمرد و گفت: آن دو شخصیت الهی با حداقل امکانات توانستند این خانواده موفق را تشکیل دهند که دستاوردهای مهمی را به همراه داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha