شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محسن عباسی

حوزه/ کارشناس مسائل خانواده گفت: باور کنید اصل در زندگی، عاشقی بعد از ازدواج است؛ ساده ترین ازدواج را بگیرید و عاشقانه زندگی کیند مطمئن باشید خوش بخت خواهید شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محسن عباسی شنبه شب در جشن هلهله فرشته‌ها ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: عاشقانه‌ترین عروسی عالم عروسی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) است.

وی با بیان اینکه متاسفانه سن ازدواج در کشور شیعه ما رو به افزایش است، ابراز داشت: ما در حال حاضر 12 میلیون 540 هزار جوان در سن ازدواج یا از سن ازدواج گذشته داریم که مجردند یعنی به ازای 6.2 نفر از جمعیت 78 میلیونی ایران یک مجرد داریم.

این کارشناس مسائل خانواده گفت: این آمار به غیر از کسانی است که همسرشان فوت شده است یا جدا شده اند و با احتساب این آمار، تعداد مجردین ایران به 15 میلیون و 896 نفر می‌رسد.

وی بیان کرد: در مملکت شیعه که همواره یا علی و یا زهرا می گویند و عَلم اهل بیت(ع) همواره با عظمت برپا است نباید این مقدار مجرد باشد.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: متوسط سن ازدواج در کشور ما 28 سال برای پسرها برای متوسط آمار کشور است در حالی که در شهرهای کوچک و و روستاها سن ازدواج پایین‌تر است و با این احتساب در کلان شهرها سن ادواج پسرها بالای 30 سال و برای دخترها بالای 26 سال است.

وی عنوان کرد: با مشاهده آمار می‌بینیم سن ازدواج از سال 90 کاهش یافته است و بالاتر رفته و تعداد ازواج کم شده است و اگر به این ترتیب پیش رویم مجبور می‌شویم در مملکت شیعه از کشورهای دیگر بچه وارد کنیم.

کارشناس مسائل خانواده اذعان داشت: مملکت شیعه با کشورهای غربی فرق دارد و نباید در این کشور بحث خانه مجردی و ازدواج سفید مطرح باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌گوییم یاعلی باید تا آخر پای بایستیم، گفت: ما کسی را که در مقابل امام علی(ع) ایستاد را لعنت می‌کنیم ولی به مرام ایشان عمل نمی‌کنیم و از ازدواج می‌ترسیم.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه قران کریم و روایات ائمه معصومین(ع) مار را به ازدواج دعوت کرده‌اند، افزود: در روایت داریم اگر کسی از ترس فقر، ازدواج را ترک کند سوءظن پیدا کرده است.

وی بیان کرد: امام رضا(ع) فرمودند، اگر کسی برای خواستگاری آمد و دین و اخلاقش را پسندید به او دختر دهید و نباید فقر او مانع از انجام این کار باشد.

کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند، برای بنده گناهی بدتر از این نیست که پسر برادر دینی نزدش بیاید و بگوید دخترت را به عقد پسر من درآور ولی بگوید این کار را نمی کنم چون من از تو پولدارترم.

وی با بیان اینکه داشتن جهیزه سنگین برای دخترها و خانه برای پسرها خوشبختی نمی آورد، گفت: اگر فیلمبرداری عروسی با موبایل‌های معمولی باشد یا یک نوع غذا در مهمانی‌ها باشد اتفاقی نمی افتد، آبرویی که بخواهد با غذا بیاید و برود همان بهتر که برود.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: باور کنید اصل در زندگی، عاشقی بعد از ازدواج است؛ ساده ترین ازدواج را بگیرید و عاشقانه زندگی کیند مطمئن باشید خوش بخت خواهید شد.

وی ابراز داشت: با توجه به سال‌ها فعالیت مشاوره‌ای می‌توانم با اطمینان بگویم هیچ کسی با جهیزیه و مراسم با شکوه  احساس خوشبختی نکرده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha