یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 392758
۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
مهریه

حوزه / معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: مهریه های سنگین سدی در برابر ازدواج جوانان است.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) افزود: سیره زندگانی و شیوه ازدواج این دو بزرگوار والاترین الگو برای ازدواج است و جوانان باید با تاسی از سبک زندگی ائمه معصوم (ع)، زندگی مشترکشان را با سادگی آغاز نمایند.

وی با بیان اینکه در آیات متعدد قرآن کریم زن و مرد به لباس برای هم تشبیه شده اند، تصریح کرد: این آیات همگی دال بر این اصل است که زن و مرد باید مکمل اخلاقی و پوشاننده عیوب همدیگر باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد خاطر نشان کرد: جوانان باید برای انتخاب شریک زندگی خود به مولفه "هم کفو "بودن توجه ویژه ای داشته باشند و با شناخت اولیه با هم ازدواج کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ازدواج امری قدسی و تکمیل کننده سعادت انسانهاست، بیان داشت: تجملات ،مهریه های سنگین و سخت گیری والدین نباید به عنوان مانعی برای ازدواج جوانان باشد، زیرا بالا رفتن سن ازدواج جوانان زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز مهریه های سنگین مانعی جدی بر سر راه ازدواج جوانان محسوب می شود، اظهار داشت: مادیات و مهریه های سنگین تضمین کننده سلامت و آرامش زندگی نیست و تنها آرامش واقعی در امر ازدواج رعایت اصول اسلامی اخلاقی زوجین در زندگی است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اینکه امروز فعالان دینی و فرهنگی باید راهکارهای ازدواج آسان را در بین جامعه جوان نهادینه کنند، تصریح کرد: در این خصوص رسانه ها نیز باید با فرهنگ سازی و ارائه الگوهای عملی ازدواج آسان به جوانان تحقق این مهم را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه جوانان نیز باید دقت داشته باشند که ازدواج باید طبق رسوم اسلامی و عرفی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع می تواند تداوم، اعتماد و آرامش زندگی را برای زوجین فراهم آورد و برای ترویج این فرهنگ در جامعه باید گفتمان سازی لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha