شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرهنگ و مدیریت جهادی

حوزه/ تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان گفت: مدیریت جهادی در دفاع مقدس می تواند الگویی برای امروز و فردای مدیران نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی، تولیت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان در نشست بررسی "مدیریت صلح و جنگ" که با حضور حوزویان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حامام خمینی(ره) کشور ایران شاهد تحولاتی عمیق، گوناگون و جدیدی بود و یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی علاوه بر انقلابی گیری، الگوگیری از مکتب اسلام است.

وی افزود: با ورود حضرت امام(ره) و شکل گیری دولت موقت یکی از اولین اقدامات مهم آن زمان رهبر، فرمان تشکیل نهادهایی که در دوران ستم شاهی وجود نداشتند، از جمله این نهادها کمیته امداد، بنیادمسکن، جهادسازندگی، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین بود.

استاد حوزه فارس بیان کرد: حال اگر نگاهی گذرا بر تشکیل این نهادها و همچنین تاثیرات شگرف و بسیار موثر آنها در اداره کشور بیندازیم، می توان دریافت که نظام اسلامی با الهام گرفتن از دین مبین اسلام، تلاش در جهت رفع محرومیت ها و خدمت به مردم را سرلوحه وظایف خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی اضافه کرد: اوج مدیریت اسلامی با وقوع جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس در پیش چشمان هر بیننده ای خودنمایی کرد، در حالی که رژیم تابنِ دندان مسلح صدام با کمک و همراهی بیش از 60 کشور آمریکایی و اروپایی و سران مرتجع و خیانت کار غرب با نظام مقدس جمهوری وارد جنگ شد با ندای ملکوتی و مدبرانه امام خمینی(ره) جوانان این مرز و بوم جانانه در عرصه نبرد حاضر شدند و مدیریت جهادی در جنگ پدیدار شد.

تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس می تواند بزرگترین دانشگاه ایثار، شهادت، جانبازی، انسانیت، تعبد و توانایی یک شیعه مسلمان برای مدیران امروز و فردا باشد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۴۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha