جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید علی خمینی

حوزه/ گرامیداشت یاد وخاطره امام و انقلاب اسلامی در محرم، تذکری است که همگان بدانند هر وقت صحبتی از انقلابی گری و انقلاب می شود، ریشه آن در محرم و امام حسین علیه السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی خمینی در دیدار مسئولان هیئات مذهبی قم با  حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تجمع هیئات مذهبی در 12 محرم، (همزمان با 15خرداد 1342ش) و گرامیداشت قیام امام خمینی(ره) را ارزشمند دانست.
نوه حضرت امام(ره) افزود: همه ما می دانیم که نهضت امام خمینی(ره)  استمرار نهضت امام حسین علیه السلام است، از این رو هر اقدامی که موجب شود از نهضت حسینی فاصله بگیریم، موجب تضعیف نظام و انقلاب و هر اقدامی که موجب نزدیک تر شدن به نهضت حسینی شود، موجب تقویت انقلاب اسلامی خواهد شد.
وی با ضروری دانستن مردمی برگزار شدن تجمع 12 محرم گفت: مردم و هیئات مذهبی هر کدام به اندازه توانشان می توانند قدمی در مسیر گرامیداشت یاد امام و انقلاب بردارند و بدانندکه نفع این کار، برای اسلام و نظام و امام و رهبری است.
حجت الاسلام خمینی با اشاره به اقدامات هیئات مذهبی در مسیر ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) و تأکید بر ارزش های انقلاب اسلامی گفت: در عین اقدامات انجام شده، شایسته است در ایام محرم بیشتر درباره امام و انقلاب گفته شود، چراکه این انقلاب با نهضت حسینی عجین شده است و همه به ویژه جوانان باید بدانند که انقلاب ما برخاسته از انقلاب عاشورایی امام حسین علیه السلام است.
وی خارنشان کرد: تجمع مردم و هیئات مذهبی در 12 محرم در راستای گرامیداشت یاد وخاطره امام و انقلاب اسلامی، تذکری است که همگان بدانند هر وقت صحبتی از انقلابی گری و انقلاب می شود، ریشه آن در محرم و امام حسین علیه السلام است.
این محقق حوزه با اشاره به نقش امام حسین علیه السلام در وحدت مسلمانان در برابر متجاوزان و دشمنان اسلام گفت: درهشت سال دفاع مقدس امام حسین علیه السلام نقش محوری در استقامت و تلاش رزمندگان داشت؛ همان نقشی که امروز گروه های مختلف در عراق را متحد کرده و آنها را در مقابل داعش پیروز می گرداند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha