جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 395930
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
 حجت الاسلام سید میثم حسینی

حوزه/ همایش رهروان زینبی در بیش از ۲۰نقطه از استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید میثم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در این خصوص بیان کرد: همایش رهروان زینبی بصورت سراسری در کشور در روز 23 مهر مصادف با دوازدهم محرم در ساعت 16 عصر با حضور بانوان بسیجی و حسینی برگزار خواهد شد.

وی درباره این همایش عنوان نمود : این همایش در شهر شیراز در آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین (ع) با حضور 5000 نفر از بانوان حسینی و با سخنرانی دکتر سویزی  و مداحی حاج سید عباس انجوی نژاد برگزار خواهد شد .

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این برنامه در قالب اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود افزود : این همایش از محل موقوفات سیدالشهدا (ع) هر ساله برگزار می شود که امسال  برای سومین سال  است که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار میگردد.

وی به اهداف این همایش اشاره کرد و ابراز داشت : همایش رهروان زینبی با سه هدف  تبیین و  نقش آفرینی های  حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و پس از آن، دانش افزایی و بصیرت افزایی پیام های عاشورایی و همچنین تبیین اهداف مختلف الگوی سوم زن و نقش زنان در جهاد کبیر برگزار می گردد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، همچنین تصریح کرد : در پایان همایش برنامه قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان بسیجی برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی یکی از برنامه های مهم این همایش می باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود : این برنامه با هماهنگی و مشارکت نواحی چهارگانه سپاه شیراز، آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) در شیراز برگزار خواهد شد و طی مراسمی از خانواده های معظم شهداء مدافع حرم حضرت زینب (س) تجلیل بعمل می آید  .

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز از برگزاری این همایش در شهرستانها خبر داد و اظهار داشت : همایش رهروان زینبی در سایر شهرستانهای آستان در محل امامزادگان مطهر بی بی دختران کناره مرودشت، پیرمراد(ع) استهبان، سلطان سیدعلی(ع) ارسنجان، بی بی دو خواهران(س) جهرم، احمد و جعفر(ع) شهر بهمن آباده برگزار می شود.

گفتنی است، در امامزادگان سید محمد مرتضی(ع) در بوانات ، امامزاده شاه عمران(ع) در مهر، بقعه شیخ عبدالله و سبز پوش گراش ، امامزاده حسین (ع) پاسارگاد و امامزاده سیدعلاءالدین حسین (ع) شهرستان بیضاء  این همایش در روز دوازدهم محرم برگزار خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت : همایش رهروان زینبی هر ساله در قالب اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در اماکن و بقاع متبرکه سراسر کشور با حضور بانوان حسینی و بسیجی برگزار میگردد که به معرفی شخصیت حضرت زینب (سلام الله علیها) و از جان گذشتگی های این بانو برای زنده نگه داشتن اسلام می پردازد.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha