جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حرم رضوی

حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۵ به بیش از یک میلیون و۶۰۰ هزار سئوال شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهدی لسانی با اشاره به این که در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی به سوالات شرعی و اعتقادی پاسخ داده می شود، اظهار کرد: اداره پاسخگویی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی علاوه بر ایجاد دفاتر پاسخگویی در اماکن متبرکه حرم مطهر، برای رفاه هرچه بیش‌تر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 و سامانه پیامکی 30002020 را راه‌اندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می توانند به صورت شبانه روزی از آن بهره مند شوند.

وی افزود: بر اساس گزارش ها آماری، در نیمه نخست سال به یک میلیون و 150 هزار سئوال از طریق سامانه تلفنی و پیامکی و به 500 هزار سئوال از طریق دفاتر پاسخگویی مستقر در حرم مطهر، پاسخ داده شده است.

لسانی از فعالیت بیش از 300 کارشناس دینی در اداره پاسخگویی خبر داد و اظهار کرد: در طی سال نیز برای ارتقای علمی اساتید و آشنایی با فتاوا و شبهات روز، دوره های تخصصی در قالب هم اندیشی با حضور اساتید برجسته کشوری و بین المللی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی، برگزاری سلسله جلسات فقه و زندگی را از دیگر برنامه های پاسخگویی برشمرد و ادامه داد: سلسله جلسات «فقه و زندگی» هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مدرسه پریزاد، به مدت 45 دقیقه تشکیل می شود و کارشناسان واحد پاسخگویی به سوالات شرعی حرم رضوی، احکام مربوط به موضوعات روز را تبیین می کنند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه دفاتر پاسخگویی برادران در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: در صحن آزادی، رواق های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی مخصوص خواهران مستقر است.

به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام خمس و زکات، تقلید، نماز، روزه، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سئوالاتشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.

لسانی خاطرنشان کرد: اداره پاسخگویی به سئوالات دینی حرم مطهر رضوی هر سال در اردیبهشت ماه به منظور تکمیل ظرفیت اساتید همکار، برای پاسخگویی به سئوالات دینی از برادران و خواهران طلبه علاقه مند به صورت پاره وقت دعوت به همکاری می نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha