شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علیرضا نجیمی

حوزه / دبیرستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب یزد گفت: طلاب با روحیه جهادی از ورود جریانهای انحرافی در عرصه مهدویت جلوگیری کنند

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با تاکید بر لزوم ترویج مهدویت در جامعه گفت: هرچند صحبت در مورد ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت توضیح واضحات است اما نکات بسیاری را باید به صورت ویژه مدنظر داشت ، مانند اینکه مهدویت عامل حرکت جامعه به سمت هدف غایی خالق برای خلقت است. آینده ای را ترسیم می کند که واقعی و حتمی است و تاریخ هر روز ما را بدان آینده نزدیک تر می کند، خصوصا در این دوره که از سوی بزرگان دینی ما و حتی اندیشمندان غربی و شرقی غیر مسلمان، بدان اذعان می شود.

دبیرستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب یزد ادامه داد:  پرداختن به موضوع مهدویت و تلاش برای زمینه سازی ظهور چیزی است که ائمه معصومین علیهم السلام از ما خواسته اند؛ در منطق شیعه این پیروزی بزرگ در غرقاب خون و عرق و تلاش و مقاومت مستمر و خستگی ناپذیر، دست یافتنی است. لذا امام خمینی (ره) می فرمایند:" آن روزی که ان شاءاللّه تعالی مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه و یک روزه عالَم اصلاح شود، بلکه با کوشش ها و فداکاری ها، ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند."

وی خاطر نشان کرد: امروز که پس از انفجار نور انقلاب اسلامی ایران، شاهد بیداری اسلامی و حتی بیداری ملت های غربی تحت سیطره نظام سلطه هستیم و جنبش های عدالت خواهی در اقصی نقاط دنیا در حال شکل گرفتن است و هسته های مقاومت جبهه حق در مقابل جبهه باطل ایستادگی می کنند و امروز که عملا جبهه حق طلبان در مقابل نظام مادی گرایی، استکباری و استثماری صف آرایی کرده اند برای تقویت امید و روحیه هم گرایی در بین حق گرایان و آزادگان جهان، طرح موضوع مهدویت و مسئله منجی گرایی، قطعا  از اولویت هاست. چرا که امید به این آینده حتمی و روشن، در زمان سختی ها، دل های مومنان را روشن و عزم های شان را استوارتر می کند.

دبیرستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب یزد به نقش طلاب در ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: "مسئله مهدویت یک مسئله اصلی و جزء اصلی ترین معارف اسلامی است."  لذا شایسته است طلاب ، با ورود جدی به عرصه مهدویت در حوزه های مطالعه، پژوهش، فعالیت های فرهنگی و آموزشی با تمام قوا و با روحیه جهادی ورود پیدا کنند تا به برکت مجاهدت ایشان، ضمن جلوگیری از نفوذ جریان های انحرافی، جامعه اسلامی و جهان اسلام از ظرفیت های منحصر به فرد آموزه مهدویت بهره مند شوند.

حجت الاسلام نجیمی به نقش روحانیون و طلاب با هجمه ها علیه مهدویت و اسلام اشاره کرد و اذعان داشت: استفاده از تمام ظرفیت های علمی، ابزارهای رسانه ای، پتانسیل های هنری در هر دو بخش دولتی و مردمی، با مدیریت حوزه های علمیه می تواند در این راه بسیار موثر باشد. توجه ویژه با آموزه مهدویت از دریچه تمدنی و تمدن نوین اسلامی و حضور انقلابی اندیشمندان حوزی و همچنین توجه ویژه به تبیین دیدگاه های امامین انقلاب اسلامی ایران، قطعا در این خصوص موثر خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه جبهه شیطان و نظام سلطه درمانده از این همه اعتراض و خسته از روحیه استکبار ستیزی آزادگان جهان شده است، اظهار داشت: امروز شعاع انقلاب اسلامی ایران در ده های گذشته در تمامی گیتی فراگیر شده و در هرگوشه دنیا به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم شعارهایی را سر دست گرفته اند که حضرت مهدی (ع) در زمان ظهور مطرح می کند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha