شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی

حوزه / دبیر کمیسیون پذیرش اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان های سه گانه خراسان گفت: مدرسه علمیه نمونه منطقه ای برای طلاب تاسیس شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین محسن مشرفی امروز در مراسم اختتامیه اجلاس مدیران حوزه های علمیه استان های خراسان، در بجنورد اظهار داشت: تاسیس مدرسه نمونه منطقه ای جهت تمرکز زدایی از مراجعه آنهایی که استعداد بهتری دارند به مرکز سه استان جلوگیری کرده و طلبه ها در منطقه خودشان باقی می مانند.

وی عوامل ماندگاری طلاب در حوزه علمیه را برشمرد و افزود: تقویت روحیه معنوی طلاب پذیرش شده و ارتقای انگیزه های دینی، بالا بردن سطح شناخت از حوزه علمیه در طلاب، برگزاری برنامه های جذاب متناسب با سن و سال طلاب، ایجاد ارتباط صمیمانه مسئولان با طلاب، تقویت جایگاه عزت طلاب و روحانیت در جامعه، تناسب برنامه های درسی با نیازهای زندگی به ویژه برای خواهران متناسب با سن آنها، بازنگری در متون سنگین و  ایجاد وحدت رویه در مدارس از جمله این عوامل است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی همچنین اختصاص کمک هزینه تحصیلی به بانوان طلبه، ارتقای سطح شناخت و رویکرد دینی خانواده، ارتقای تجربیات مدیران تازه وارد حوزه، کاهش اختلاف نظر بین مسئولان مدارس را نیز از دیگر عوامل ماندگاری طلاب در حوزه علمیه برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری مراحل ثبت نام در حوزه علمیه خراسان، گفت: مصاحبه، ارزیابی و گزینش از دیگر مراحل پذیرش متقاضیان ورود به این حوزه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha